søndag den 29. juni 2014

Store familietur...

Traditionen tro, var vi på bustur med næsten hele familien i går. Hele familien vil sige drengenes oldemor (min mormor) og alle efterkommer deraf - 4 generationer i alt.

I går var vi 42 mand afsted - vi manglede ca. 15, tror jeg. Det var godt og vel 30. gang vi var afsted - ingen kan rigtig ikke huske, hvornår vi startede. I år gik turen til Odense Zoo, hvilket ungerne var helt tilfreds med.

Når det er far, der er chauffør på bussen, må man godt drømme lidt...

Første stop Middelfart Roklub, hvor størstedele af de medbragte 150 rundstykker blev spist....

Og så blev der ellers hygget med fætter og kusinen.

Og mens de store gik rundt i zoo sammen, fulgtes mindstemanden med os - og moderen gav sig, så vi fik en tiger, løve eller hvad det nu var med rundt...

Og vi fik hørt lidt god jazz - jeps det er især noget for mig....

En enkelt meget kraftig byge kom forbi. Så kraftig at selv girafferne gik i læ...

Mellemmanden og kusinen fik trænet klappemusklen gentagne gange...

En dreng i sit es...

Årets familietur på knap 12 timer er slut, og drengenes ferie kan begynde. Jeg har lige en uges arbejde mere, men i dag - ja der trænger jeg til at komme lidt i haven....

1. Det lyder som en dejlig tur og det er godt nok en flot tiger/løve I har med rundt i haven.
    Jeg elsker at være i Odense Zoo - Det er ligesom lidt mere "natur-agtigt" end Københavns Zoo, så også er fin nok, bare på anden måde.
    Når vi har været i Odense Zoo, så ankommer vi via vandvejen. Toget til Odense Banegård, gåtur igennem Odense ned til Bådfarten og så stille sejltur af åen.
    Dit billede af turbåden og haven gik mig trang til at komme igen. Måske skulle jeg prøve at overtale teenagerne til at tage deres gamle mor med på tur, ligesom i gamle dage............

1. Det var en skøn dag. Og ja - Odense Zoo har noget hyggeligt og charmerende over sig. København er fin, men stor.
      Vi tog turen med båden sidste år, hvor vi startede med at besøge Jernbanemuseum ved banegården først - det var også en skøn tur:-)
      Så du må have overtalelsesevnerne varmet op:-)

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net