torsdag den 12. december 2019

Er juleglæde er lig med....

Mængden af julepynt?

Det aner jeg ikke, men i år er jeg i bedre julehumør end jeg har været i mange år. Hvorfor ved jeg ikke, min situation er egentlig forværret.

Men måske er det tanken om, at jeg er med i år. Pakkerne er købt eller bestilt, og jeg har styr på det, jeg ønsker at have styr på. Så mon ikke der er mange ting, der spiller ind. Jeg er ligeglad. Jeg er bare i godt julehumør...


Nænner ikke at sætte lampen udenfor, så den står i entreen...



Kattene er ikke helt tilfreds med ham nisse her. Men de får ikke lov til at bestemme...







Den gamle spilleklokke fra min barndom hænger i døren...


Og i den modsatte side kuglerne fra Kähler...



Nissen kommer også i år med brev dagligt...




Jeps, vi er allerede bagefter...


Et tredje juletræ har fundet vej til grenen fra min mors kniplebræt. Jeg elsker pynten på grenen i år.


Så mangler jeg bare lige de 200 kugler, der skal hænge over julebordet, men jeg går i gang lige om lidt - tror jeg...


Jeg har syet servietter af samme stof som juledugen. Og de er klar til julebordet...


Overvejer hvad der skal pynte i de nymalede døre. Et eller andet skal der snart ske...


4 kommentarer:

  1. Hvor har du pyntet smukt op!! Herligt med godt julehumør :-)

    SvarSlet
  2. Det må være dejligt med et stort hus, når der skal julepyntes ;-) her kommer kun 1/3 af pynten op. Så er der allerede fyldt. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da også rart, selv om vi kun pynter op i stueplan. Første sal er julefri, på nær kalenderlys og mindstemandens vinduespynt. Og så er det næsten flovt at sige, at her er det kun godt halvdelen af julepynten, vi benytter - lidt på skift gennem årene...:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net