søndag den 29. januar 2017

Januar tanker eller ...

Nej hvor kan man tænke mange tanker uden at blive en sk.. klogere.


Jeg har haft utrolig svært ved at sætte ord på, hvad det er, der fylder, og og hvorfor netop det (rod) fylder. Der er ingen tvivl om, at jeg synes, min prioritering har været / er forkert. Og jeg ved, at jeg fremadrettet skal bruge mere tid på (ryg-) træning, men jeg har svært ved at finde ud af, hvad jeg skal ændre - ud over nogle mindre ting.

Problemet er jo ikke, at der er for lidt timer i døgnet (det ved vi jo alle), men at der er for mange ting, jeg gerne vil. Og jeg kan jo bare ikke nå alt. Så hvad er det egentlig jeg vil - ja, det er jeg stadig ikke helt klar over.

Vi har fået ændret nogle ting herhjemme, som jeg håber hjælper, efterhånden som det bliver til vaner, men om det er nok, ved jeg ikke...

Jeg er helt klar over, at de sociale medier stjæler megen tid - det har også været galt her. Jeg er ikke aktiv på Facebook, men instagram er en skøn tidsrøver, hvor jeg henter (for) megen inspiration.

Bloggeriet tager også tid - især hvis der skal nogle ordentlige billeder med. Og jeg er meget visuel, og synes billeder hører til, men det tager altså tid, så jeg forstår (næsten) hvorfor nogle vælger det fra...

Jeg synes (som alle), det er dejligt og givende, når der er kommentarer på bloggen, og der er en fast skare, som gerne kommenterer her og tusind tak for det - I ved, hvem I er. Men det undrer alligevel, at bloggen kan have mere end 600 sidevisninger dagligt i snit (selv i perioder uden indlæg), og så så relativ få kommentarer. Er det ikke interessant nok til at kommentere, men så burde læserne vel ikke komme i det antal, de gør. Eller hvad er det, der gør det?

Bloggen ændrer ikke indhold eller form pt., for det er for min skyld, jeg skriver, men jeg undre mig alligevel, og jeg gad godt blive klogere, men det er jo svært uden kommentarer.

Men det må jeg finde ud af hen af vejen. Nu er jeg i hvert fald tilbage i blogland, hvor jeg også mangler at komme rundt og læse med og kommentere, men det indhenter jeg hen af vejen.


20 kommentarer:

  1. Det helt klart at din ryg skal prioriteres, og det må jo tage al den tid det tager. Men det er dejligt, at du er tilbage på bloggen :-) Knus, Bella

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Bella. Ting tager tid, og det kommer til at tage lang tid at vende sig til en ny hverdag med mere fokus på ryggen. Men jeg er glad for at være tilbage…

      Slet
  2. Hvis bare der var timer nok i døgnet til alle de ting man gerne ville, og til alle de tanker, der myldrer!...
    Blogland bliver man muligvis aldrig helt klog på tror jeg, selvom jeg kun har færdedes herinde i halvandet år...
    Her på domænet er jeg relativt ny; men der er rart at være ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder også (når tiden tillader det) at læse med hos dig. Og dine indlæg lægger helt bestemt op til mange kommentarer – og ofte lidt fnis og grin og det er skønt. Det er lidt en anden genre end min blog, men der er heldigvis masser af plads i blogland – og godt for det:-*)

      Slet
  3. Dejligt at høre fra dig Susanne. Håber du snart får styr på ryg (og andet) 😉
    Måske er der meget trafik på indlæg fordi de kan lide at læse dem 😊
    Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Birgitte, du har muligvis ret og så er det jo ikke så tosset endda…

      Slet
  4. Ja, alt det dér tænkeri bliver man sjældent klogere af ;-) - men det er jo svært at lade være med at tænke! Jeg tror jeg kender til noget af det du skriver om, for jeg synes aldrig jeg kan overkomme halvdelen af det jeg gerne vil. Mest fordi jeg bliver svimmel og skal hvile mig hele tiden, og jeg tænker at det på en måde kan minde om dine rygproblemer. Men af og til slipper jeg frustrationen over alt det jeg ikke får gjort eller deltaget i, og så har jeg det faktisk ret godt :-)
    Jeg kommenterer en del rundt omkring på andre blogs, men jeg kommenterer ikke hver gang jeg læser et indlæg, og i perioder måske kun sådan cirka hver fjerde gang. Det har at gøre med at jeg helst vil skrive sådan nogenlunde fornuftige kommentarer. Engang imellem er det fint bare at skrive "Hvor er det et godt billede" eller noget i den retning, og sådanne kommentarer bliver jeg også glad for på min blog. Så lad os endelig beholde dem :-) Men engang imellem kan jeg godt blive lidt træt af at skrive hurtige og overfladiske kommentarer, og så springer jeg over. Jeg er glad for hver eneste kommentar jeg får på min blog, men jeg kan sagtens forstå at en masse besøgende ikke lige får kommenteret. Jeg har også lagt mærke til hos mig selv at nogle indlæg i højere grad end andre lægger op til at læserne giver deres besyv med, og jeg tænker at det er ok at det veksler lidt med antallet af tilbagemeldinger. Jeg kan forestille mig at netop dette indlæg hos dig, vil afføde en del indspark :-) Godt at du har overskud til at blogge lidt igen, Susanne!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er træls, når kroppen af en eller anden krop sætter en begrænsning for det vi gerne vil. Frustrationer har vi nok af.
      Jeg kan sagtens følge dig i dine betragtninger – vi er meget enige. Sjovt nok har jeg svært ved at tolke hvilke indlæg, jeg vil få kommentarer til. Nogle, hvor jeg synes, det er nem at kommentere, får ingen, mens ”vanskelige” indlæg får flere. Dette indlæg gav dog lidt sig selv – og jeg er glad for at være tilbage. Nu skal jeg så bare lige rundt og indhente en del ved Jer andre…

      Slet
  5. dejligt at se dig tilbage, døgnet har absolut ikke timer nok. Håber ryggen snart er bedre.
    thja jeg kommentere ikke altid, vil gerne sige noget fornuftigt, samtidig bliver jeg jo glad for de små beskeder, så hvorfor ikke selv give dem oftere, det prøver jeg på.
    Har du se hvilke indlæg som bliver vist meget? tænker det kunne være opskrifter, dem vender jeg ofte tilbage til... også uden nødvendigvis at lægge en kommentar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anette. Jeg har desværre ikke et godt billede af, hvilke indlæg folk bedst kan lide. Jeg har mange sidevisninger på ”hovedsiden” og nogenlunde det samme på de enkelte sider. Og det er derfor, jeg søger lidt input. Men hellere mange læsere og få kommentarer end få læsere og mange kommentarer – så jeg klager ikke…
      Og ja kommentarer, som er besværlige at lægge, skriver man ikke så mange af – sådan har jeg det også. Jeg bryder mig heller ikke om, at skive kommentarer, hvis de skal godkendes, inden de kommer frem. Jeg gør det få steder, men synes det er underligt, at det skrevne skal godkendes – det står jo frit for at slette, hvis man ikke bryder sig om det…

      Slet
  6. For mig skifter det lidt mht bloggeriet. Jeg må se i øjnene at jeg ikke har den tid til at følge med hos andre og Blogge som jeg egentligt gerne ville, tiden er der bare ikke.For helt sikkert,Bloggen bliver mere levende og det er rigtigt hyggeligt med de kommentar der kommer. Men måske hænger det netop sammen med manglede tid, hvis man undlader at skrive en kommentar?
    Jeg tænker bestemt heller ikke du skal ændre din blog(en blog indeholder jo netop det man selv synes er vigtig/ interessant/inspirerende/sjovt😊)Jeg er i hvert fald glad for at læse med her, håber du får styr på ryggen😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det hænger bestemt sammen med manglende tid, det gælder jo for alle. Men jeg er glad for, at du gider kigge forbi.

      Slet
  7. Jeg er en af dine trofaste læsere der aldrig tidligere har lagt en besked og heller ikke gør det hos andre bloggere, selv om jeg også er forbi hos de første tre-fire 'kommentatorer' et par gange om ugen. Jeg holder virkelig meget af det dagligdags der er på jeres blog's, bliver godt underholdt og det sætter tit tænker i gang. Men jeg føler slet ikke trang til offentliggøre min mening, som I bloggere gør. Og hurra for at I har lyst til det, det er bare ikke noget for mig. På nær i dag for at give min forklaring på din trafik på siden, men ingen kommentarer �� Og jeg føler da også tit at jeg skylder at kommentere, men er kommet frem til at I nyder at skrive og gør det uanset kommentarer eller ej �� Jeg hygger mig med dine billeder, men mest med teksten. Er klar over at tit ville din tekst måske ikke give mening uden billeder. Men jeg vil hellere have flere indlæg fra dig uden billeder, end færre med ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har stor forståelse for, at folk ikke ønsker at være offentlig, og du er mere end velkommen til at læse med. Det er for vores egen skyld, at vi skriver – i hvert fald de fleste af os. Jeg tager den med indlæg uden billeder til mig og tygger lidt på den.

      Slet
  8. Jeg forstår dig! Der er heller ikke mange kommentarer på min blog, hverken når jeg skriver ofte eller når det bliver lidt sjældnere. Jeg prøver selv at få skrevet lidt hos andre, men nogle gange driller mobilen med kommentarerne og så opgiver jeg :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt være at det, at folk bruger mobil mere og mere gør det vanskeligt. Jeg benytter selv mest ipad, da det ikke er så nemt med mobil. Men det er også sjovere, at folk bare kigger ind, end at de ikke gør – så pyt med kommentarerne.

      Slet
  9. Lige en tanke til, det gælder dog ikke her, men nogle blogs kommentere jeg ikke på fordi de kræver jeg bruger google+ (og jeg har hørt om nogen der fik problemer med deres blog efter de brugte google+) eller facebook (som jeg ikke har).
    @Pia (kreativepips) din blog kræver f.eks. google+ og sender mig til at oprette dette... ja så opgiver jeg.
    andre kommentere jeg sjældent hos hvis jeg skal gøre meget for at vise jeg ikke er en robot, krydse af og gennemføre en mindre test (har prøvet det tog over 1 minut med klik på billeder med)
    og så der dem der aldrig svare på kommentarer, det tager også lysten fra en.

    Alt dette forklare jo ikke de få komentare kontra besøg her, men måske hos andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg slet ikke tænkt over, har lige været inde og rette, så nu burde ALLE kunne skrive ;) for en del år siden var der en del problemer med spam, så derfor blev jeg vist rådet til denne indstilling ;)

      Slet
    2. Kan sikkert også være nødvendig med en form for spamfilter... glæder mig til at kunne kommentere hos dig

      Susanne Undskyld afstikkeren

      Slet
    3. Bare i orden - jeg har ingen problemer hos Pia, så jeg troede det var noget med din profil at gøre, Anette😄
      Men godt I fandt ud af det👍

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net