fredag den 15. november 2013

Jeg gad godt kunne.....

Blogudfordring # 5 handler om det, jeg godt kunne tænke mig at lære. Jeg er vokset op med en mor, der er skrædder og eminent til at strikke. Og hvor jeg er ved at kunne at sy selv, så ville jeg også gerne lære at strikke. Men det tror jeg desværre aldrig, jeg kommer til. Jeg har simpelthen ikke tålmodigheden og tiden til at lære det. Men man skal naturligvis aldrig sige aldrig.

Jeg har været i mindstemandens skab og fundet nogle af de trøjer, jeg gerne ville have strikket selv, hvis jeg kunne:



 
 
 


Måske en dag..........


http://zoomsnoren.blogspot.dk/p/blogudfordring-mig-min-hobby.html

14 kommentarer:

  1. Tjaeh ... Jeg ville også gerne kunne strikke (og sy og hækle), men jeg kan ligesom ikke lære det. Du, der er dygtig til at sy, kunne garanteret også bliver god til at strikke. - Så måske en dag ... som du siger.
    Jeg har sendt dig en mail, og håber det er ok. (Det er ikke fordi du skal svare på den eller noget ...)
    Rigtig god weekend til dig og dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja forhåbentligt en skønne dag. Om ikke andet så til børnebørnene:-)
      Også super god weekend til dig og familien:-)

      Slet
  2. Tid kan man hurtig komme i bekneb af....tålmodighed kan læres.
    I sidste ende handler det om prioritering......Det kan være du får tid en dag...... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt - det er et spørgsmål om prioritering. Og den peger bare ikke på strikning pt. Men en skønne dag forhåbentligt:-)

      Slet
  3. Altså, jeg holder jo på, at når jeg kan lære at strikke, så kan alle andre også - for 2,5 år siden gik jeg igang med hæklenålen, derefter pindende (vandt et ngl strømpegarn) og har lært ene og alene ved hjælp af youtube og paapinden.dk .. Så hvis en dag, tiden kommer til dig, så smut en tur til "videoernes land" og prøv dig frem :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt være, at det er løsningen, når tiden prioriteres til det. Det er jo nok der, den ligger:-)

      Slet
  4. Jeg strikker og når jeg alligevel sidder og ser noget i tv, så kommer strikketøjet frem. Det er mere socialt end at sy - for man kan ikke sidde ved siden af manden med symaskinen i skødet ;). Symaskinen er mere når jeg er selv hjemme, og kan gå til og fra som jeg har lyst til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så evigt ret. Det er så der, jeg sidder med broderiet og ikke strikketøjet. Ikke endnu i hvert fald:-)

      Slet
  5. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil lære at stikke - det er jeg rigtig glad for at kunne, fordi det nu er blevet en hobby, som jeg slet ikke ville være foruden.

    Til gengæld beundrer jeg dem, der kan sy - det har jeg ikke tålmodigheden til. Jeg hader at skulle tegne mønster op, klippe ud, zigzagge kanter og til sidst sy sammen. Lynlåse, der skal sys i, er noget, hvor jeg helt står af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er måske meget godt, at vi har forskellige forcer. Ellers blev det hele nok lidt for kedeligt:-)

      Slet
  6. ja måske en dag :-) man må prøve ...

    SvarSlet
  7. Det er nogle fine trøjer! Jeg kan godt forstå, du gerne vil lære at strikke. Måske en dag vi ser nogle strikkede ting fra din hånd.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net