lørdag den 16. februar 2019

Planlægning...

Er altid lidt mere interessant, når solen skinner...

Årets køkkenhave er under planlægning. Der skal ske nogle større ting i løbet af året. Først og fremmest skal der laves to bede (de røde på planen) eller også skal der være et stort med opdeling. Det ved vi ikke helt endnu. Men bede skal der til i "hullet". Der er konstant ukrudt i gruset, og det gider vi ikke mere.

Der udover arbejder vi på at skifte "belægningen" altså gruset ud med noget andet. Lige nu går tankerne i retning af stenmel, men vi er der ikke helt endnu. Vi er dog helt enige, om at gruset skal væk.


Gule lapper er altid godt, når man ikke er sikker på sine valg.

Flere højbede skal have mere jord på. Møget fra møddingen, fra sidst vi tømte bedene og skiftede jord, er brændt sammen, og dermed mangler der jord. Så det er det første vi (manden) skal i gang med...



De gængse frø er kommet med hjem. Nu mangler de lidt mere specielle...


2 kommentarer:

  1. Har man have, har man altid arbejde. Man bliver aldrig færdig. Jeg, eller vi, har rykket rundt på vires i mere end 40 år.
    Jeg kan se, du afsat plads til ramsløg. Jeg har været i skoven i dag, for at se til 'mine' De står fint under alle bladene. Om lidt er der en milliard af dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er altid noget at lave.
      Ramsløg fra skoven er det bedste.
      Mine overlever ikke alle fra vinter til vinter, jeg slår dem tilsyneladende ihjel med møget i bunden af kasserne. Så jeg håber, det er brændt så meget sammen nu, at de kan overleve...

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net