onsdag den 13. november 2013

Hvad har jeg gang i.....

Blogudfordring # 3 handler om det, jeg er i gang med lige nu. Nu har jeg ofte (læs altid) gang i alt for meget på en gang. Men igen handler det om broderi.

Ungerne vil gerne have en sengetæppe a la det, vi har i soveværelset. Underligt nok :-) har de valgt at farverne skal være mere grønne, blå, grå, sorte og brune - med andre ord: drengefarver.

Og så vil de ikke have en brodereret rose, men deres navne og fødselsdato i stedet for. Så det er jeg i gang med nu. De har selv valgt farvekombinationerne:



Og så skal jeg ellers have fundet noget mere stof i de rette farver:-)


http://zoomsnoren.blogspot.dk/p/blogudfordring-mig-min-hobby.html

19 kommentarer:

  1. Det bliver bare så fint :-) Og du er noget langt siden blogtræf :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er du sej! Det ligner nogle ret små korssting - du skulle vel aldrig være tålmodigt anlagt? ;)
    Hvor har du i øvrigt fundet mønstre til bogstaver og tal henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tålmodighed er nu ikke mit mellemnavn. Men det er hyggeligt og afslappende at brodere. Mønstrene er fra en broderibog med Peter Plys - på hollandsk tror jeg. Jeg har blot udeladt at brodere hans hoved på bogstaverne. Hvis du er interesseret i en kopi, så smid en mail:-)

      Slet
    2. Jamen det er jeg da bestemt - sender en mail med det samme :)

      Slet
  3. Det er godt nok nogle imponerende projekter, du har gang i! Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er jo det sjove. Man aner aldrig hvordan det endelig resultat ser ud, når man vil sy patchwork:-)

      Slet
    2. Sikke en god ide med deres navne og år.
      Det bliver da et minde for livet....hvis du efterlader nogle
      felter med plads til yderligere broderi, så kan deres børns
      navne en dag broderes på......du ved, lidt lige som på dåbskjoler.

      Slet
    3. Det var da en god at gemme plads til efterkommere. Det vil jeg huske, når jeg kommer så langt:-)

      Slet
  4. Sikke et arbejde, tager hatten af for dig - og det er da en super ide med navne og datoer på :)

    SvarSlet
  5. Du må altså være i besiddelse af en meget god portion tålmodighed - hold da op, det er noget af et projekt med broderierne, som i øvrigt er en rigtig god ide! Det ser rigtigt godt ud - og hvor er det skønt, at dine drenge selv har bestemt farverne - og vil have noget, der er broderet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja det er dejligt, at de gider sætte pris på noget, deres mor laver:-)

      Slet
  6. Det ser godt ud, og det er en god idé så drengene også kan være med :)

    SvarSlet
  7. hold da fast det er noget af et arbejde du har gang i men det ser godt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det tager nogen tid, før der er færdige sengetæpper her:-)

      Slet
  8. Det bliver da super sejt - jeg vil glæde mig til, at se broderierne monteret sammen med nogle rigtige drengefarver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg da, men der går nu nok noget tid, inden jeg når vejs ende:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net