mandag den 6. marts 2017

Helt ærligt, fis af...

Det er ganske enkelt umuligt at jagte og fange muldvarper, når man bor på landet med marker omkring haven. Især når ejerne af markerne rundt om er fuldstændig ligeglad med det lille kræ..

Vi har derfor i perioder haven fuld af monster grimme jordhøje. Blandt lige nu...


Og derfor gør det mig heller ikke noget, at kattene fanger dem - bare ungerne fjerner dem, for kattene spiser dem ikke...


Men mon ikke vi kan samle jord nok til et par højbede, når først bedene har fået en gang møg i bunden, og vi blander op med købe jord.

Der er ikke noget, der ikke er så skidt, at det ikke er godt for noget - eller hvordan det nu er...


6 kommentarer:

  1. Vi kæmper også med muldvarpene. Og jeg har faktisk brugt den opgravede jord i et højbed :-) Det er helt utroligt hvad de små dyr graver op! Jeg synes faktisk de er super søde at se på, men jeg må indrømme at jeg også synes de skal fise af ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er da søde, men de rydder bare ikke op efter sig, når de har været på besøg:-)

      Slet
  2. Vi kæmper også. Først mod muldvarp, den nåede at lave en masse skud, bl.a. I den nye hæk. Heldigvis gik den hurtigt i fælden. Så var der lidt ro på igen nåede jeg at tænke. Men nej så opdagede jeg huller rundt omkring og tænkte straks rotter. Rottemanden kom, var lidt i tvivl men det var en mosegris. Og de er altså nogle trælse banditter. Efter flere forsøg tyder det på, at mosegrisen også er væk. Jeg tør næsten ikke juble. Græsplænenen ligner noget, der er løgn, så et større forbedringsarbejde venter. Håber at I nu er muldvarpefrie. Heldigvis er det min mand, der fjerner dem fra fælderne :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi bliver desværre aldrig helt fri for muldvarper, så længe bønderne omkring os ikke vil deltage i jagten:-(
      Mosegrise har vi også haft, men de er dog forsvundet igen - de kan ikke lide at man putter dyremøg ned i hullerne - så stikker de af igen. Et fif, du kan bruge, hvis de kommer tilbage:-)
      Godt du har din mand - her er det som sagt kattene der fanger, og ungerne der bortskaffer:-)

      Slet
    2. Tak for fiffet. Det vil jeg helt klart have i mente, hvis vi er så uheldige at få besøg igen.

      Slet
    3. Velbekomme - men jeg håber ikke, det bliver nødvendigt😄

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net