søndag den 26. marts 2017

Det der påske...

Jeg ved ikke lige, hvad det er med påsken og jeg.

Jeg er stor fan af påskefridage, påskeferie og al den hygge (og mad) der hører med, men det der påskepynt - det er jeg ikke så god til.

Det er efterhånden ved at være mange dage siden instagram og blogge begyndte at flyde over med billeder af påskepynt, og det er også ganske flot, på den forårsagtige måde.

Jeg kommer bare aldrig til at svømme i påskepynt. Lidt (meget lidt) kommer frem, hvis ungerne efterspørger det, men ellers ikke.

Til gengæld har vi konstant påskeliljer stående - og der er efterhånden rigtig mange løg i laden til udplantning i efteråret.

Måske det bare er mig, der har et ambivalent forhold til påsken...


8 kommentarer:

  1. Modsat jul så det bare så kort tid at pynte op for.... her bliver det da max lidt bordpynt hvis jeg invitere til frokost....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er nok det, den korte tid!
      Ja her er det også kun lidt bordpynt, hvis ungerne kommer i tanke om det:-)

      Slet
    2. Det egentlig lidt trist for det er så hyggeligt. Men friske blomster og grene er dejligt.

      Slet
    3. Du har fuldstændig ret, Anette - i begge dele:-)

      Slet
  2. Jeg elsker påskepynt, men har mindre fremme i år end jeg plejer. Sådan gik det også til jul. Jeg pyntede mindre end jeg før har gjort. Og sådan noget skal man da i hvert fald kun gøre hvis man selv og de allernærmeste omgivelser synes det er hyggeligt, tænker jeg. Og påskeliljer er da også påskepynt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror generelt, at det at pynte op, kan være meget forskellig fra år til år. Tidligere havde vi enorme mængder er hjemmelavede påsketing (og juleting ved jul) fremme - i dag synes ungerne, det er pinligt, hvis jeg finder det frem:-)
      Så hellere lidt, men godt/pænt, og påskeliljer går man aldrig helt forkert af:-)

      Slet
  3. Jeg kan godt lide påske og pynt. Har kun lidt pynt, så det er til at overskue når det skal op og hænge :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det skal nemlig være til at overskue - og kun være i de mængder, man synes:-)
      Dermed ikke sagt, at hjem overpyntet til påske ikke er pænt, bare det passer til dem, der bor der:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net