tirsdag den 20. februar 2018

Anderledes pengegave...

Da ungernes fætter for tre år siden blev 18 år, fandt vi på en anderledes måde at give penge på.

Nu er hans lillesøster, ungernes kusine, blevet 18 år, og så måtte vi jo endnu engang finde på en måde at give penge på.

Så efter lidt roderi på nettet, faldt vi over denne ide, som faktisk fremkom flere steder. Så hvem der oprindeligt fandt på det, aner jeg ikke - men det er i hvert fald ikke vores opfindelse.

Det gjorde ikke ideen dårligere, og den faldt i god jord hos modtageren...


Jeg har det heldigvis med at gemme udtjente cowboybukser, så det var ikke noget problem at finde en lomme...


8 kommentarer:

  1. For et år siden tog vi i min familie hul på konfirmationer med to samme forår. Det blev til nogle rigtig fine pengegaver: folede sedler som blomster og skjorter samt et helt bord med 2-kroner sømmet fast. Næste år står vi foran 5 (FEM) konfirmationer med kreative pengegaver - tror jeg allerede nu gemmer denne fine idé :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. FEM, det var da ikke så lidt!
      Så gælder det om at være opfindsom - vi har brugt "øl"-kruset til en 12-års fødselsdag, hvor det bare var appelsinjuice i stedet for øl i kruset og en god juice, der var med ved siden af. Øl går jo ikke til den alder:-) :-)

      Slet
  2. Åh det er også en fin idé. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og den bliver jo ikke ringere, bare fordi man ikke selv har fundet på det:-)

      Slet
  3. Meget flot ide, tror jeg låner den hvis behovet opstår.

    Kan også selv bedst lide at give kreative penge gaver hvis det skal være penge.
    min nevø ønskede sig tilskud til trommesæt så jeg foldede en "juletrommme" men i blå metal papir og med sølv kanter, så kunne han slå hul på den med de medfølgende trommestikker og få sine penge.
    har også lavet blomsterne.
    og en gang set en som fik kæmpe ballon med penge, konfetti og pakke skumfiduser i.... den var fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lån du endelig - jeg har også brugt ballon ideen. Man kan købe balloner til formålet - faktisk fandt jeg dem i Søsterne Grene, tror jeg.
      Tromme-ideen er da også fin. Den husker jeg lige!
      Alle folde ideerne med fugle og blomster og lignende er også fine, jeg har bare ikke tålmodighed til at folde.... :-)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min blog er desværre reklamefri, så jeg er nødt til at fjerne din kommentar!

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net