torsdag den 22. marts 2018

Hvem gider...

Helt ærligt, ikke igen....

 Billedet er lånt her

Hvem kan ikke huske lærernes lockout i 2013 ?!?!

Det gav en masse bøvl med pasning af børn, men det var så også det.

Denne gang bliver det noget mere omfattende, og det er vel de færreste der ikke på en eller anden måde bliver ramt...

Og det er rigtigt træls for landet som helhed - for ikke at snakke om ventelister i sundhedsvæsenet bagefter...

Vi er jo os selv nærmest, og vi påvirkes jo også. Det værste er helt klart ældste barnets 9. klasses eksamen. Men også mellemmandens konfirmation er pt. i fare.

Det hele reddes naturligvis ved afblæsning af konflikten, mens konfirmationen også kan reddes ved én udsættelse fra forligsinstitutionen.

Derudover kommer mit eget forløb på smerteklinikken.

Det, der pudsigt nok fylder mindst lige nu, er, at jeg som AC'er, også ryger ud ved en lockout.

Men helt ærligt - det er næsten pinligt, at de ikke kan blive enige - er det ikke...

4 kommentarer:

  1. Det meget pinligt. ...
    finder dog nogle politiker (inovationsminister mm) mest pinlige i deres manglende forståelse af det arbejde der laves.... syntes ikke arbejdstagernes krav er urimelige.
    - løn som stiger så der ikke er en reelle nedgang Iforhold til priserne i dk
    - betaling for pauser hvor man står til rådighed
    - sikrearbejdsforhold
    - ordentlig varsling og afvikling af overarbejde
    - respekt for deres arbejde og personer (tal pænt)

    Det ikke for meget at forlange.

    Håber alt går fint trods alt med skole, konfirmation m.m.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg synes heller ikke, der forlanges for meget...
      Men ind i mellem synes jeg faktisk, at medierne ikke helt har fattet omfanget af konflikten. Ingen er tvivl om at lærene og sundhedsvæsenet kan komme i konflikt. Men der til kommer jo alle andre offentlige grupper af ansatte, som ikke råber lige så højt og som faktisk er blevet presset lige så meget på alle fronter.
      Men vi er bare ikke så interessante i mediernes optik.
      Og derfor gider jeg ikke konflikt, selv om jeg er en del af den:-(

      Slet
  2. Jeg er helt enig! Jeg er selv strejke-varslet, og håber de snart blir enige...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de må gerne blive enige i en fart, så vi bare kan passe vores arbejde - noget vi faktisk gerne vil!!

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net