søndag den 25. september 2016

Sysler lige nu...

I sommerferien begyndte jeg at strikke på et skråplan fra Garnudsalg.dk.

Det er første gang - ever - jeg strikker efter mønster, men bestemt ikke sidste gang. Jeg er knap færdig, men har allerede besluttet, at jeg nok også har brug for et i grønne nuancer. Og garnet, jamen jeg er solgt...




Det var også i sommerferie, at jeg besluttede, at det trods alt var for varmt at sidde med det store striktæppe og derfor gik i gang med mindre lapper til et tæppe. Tæpper kan man jo aldrig få nok af...


Men det var først i sidste weekend, at jeg fandt ud af, at jeg godt kan strikke i bilen uden at blive dårlig - ikke så ringe en opdagelse.

Til gengæld havde jeg glemt en hæklenål på turen, så min souvenir fra turen var en - ja...





26 lapper er det indtil videre blevet til - og ungerne toppes stadig om, hvem der bliver den heldige ejer, da de mener, vi har nok tæpper i stuerne...


6 kommentarer:

  1. Wauw, nogle skønne farver! Det bliver et smukt sjal, og sådan nogle kan man ikke ha' for mange af .-) Jeg har endnu tilgode at prøve linwool-garnet, men jeg er meget begejstret for Granudsalgs øvrige garner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, sjaler eller tørklæder kan man ikke få for mange af!
      Det er mit første køb ved Garnudsalg og nu venter jeg så på, at de får sort og hvid på lager igen, så jeg kan lave den i grøn også:-)

      Slet
  2. Ej, det er virkelig pænt! Hvordan er bagsiden på det? Jeg er sådan temmelig meget ude af stand til at læse opskrifter selvom jeg faktisk er god til at strikke. Men mange projekter strander lissom når ikke man kan finde ud af at følge en opskrift... Tænker jeg bør lære det en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er pænt! Bagsiden er egentlig lige så pæn, men der er naturligvis flere striber ved farveskift, men det er okay. Jeg skal nok vise bagsiden, når jeg er færdig.
      Jeg ved ikke, om jeg nogen sinde lærer at strikke efter mere indviklede mønstre, men man skal jo aldrig sige aldrig:-)

      Slet
  3. Lækkert sjal/tørklæde?! Og da de skønneste farver til lappe-tæppet. Pyha, det er mange lapper ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er et lækkert sjal!
      Og der skal mange lapper til, men det kommer nok hen af vejen:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net