tirsdag den 31. oktober 2017

Efterårshaven...

Haven lige nu er så våd, at det ikke rigtig er til at ordne noget i den. Det synes min ryg, er ganske fint, men det kunne nu være rart bare at få lavet lidt derude - og måske være lidt på forkant for en gang skyld. Bare at få fjernet det visne, få krukker indenfor og pynte lidt op til vinter...

Men nu må vi se, hvad det bliver til...

Hortensiaen ved hoveddøren står stadig ganske pænt, selv om den synger på sidste vers...


En enkelt frøstand/blomst på løvefoden står stadig pænt...


Der er stadig lupiner langs stalden i gårdspladsen. Pt overvejer vi faktisk om det vilde bed med lupiner og stokroser skal nedlægges. Det er ganske kort varigt pænt, men er ikke til at holde i længden og breder sig hele tiden til gruset. Måske vi skal plante roser i stedet....?


Løvefod er "hoppet" over i baljen med husløg...


Sankt Hansurt står flot i farven endnu...


Og enkelte the fairy roser blomstrer stadig...


Elsker efteråret, når de fleste blade er faldet og ligger på græsplænen. Jeg har et eller andet med visne blade - de er så pæne...


Alt det nyplantede i bedet ved de nye stier er kommet godt i gang - jeps, det er Tarzan som er med på rundtur...


Det nye flis er sjovt nok fuld af små svampe ét enkelt sted...


Den eneste overlevende dahlia fra sidste år er endelig kommet godt i gang - og nu kommer frosten...


Og så har jeg tidligere nævnt, at jeg ville anlægge "staudebed" i højbede. For en gang skyld er der ikke så langt mellem tanke og handling - og de to første bede er næsten klar...


Der kommer to mere til, og de er placeret tæt ved terrassen...


Jeg og visne blade...


2 kommentarer:

  1. Jeg er også vild med visne blade. Meget kønne, dog helst uden regn :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med regn, er desværre lidt svært at undgå i det danske efterår:-) :-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net