torsdag den 14. december 2017

Julen i år - køkkenet....

Vi juler mest af alt i køkkenet og i stuen i stueplan. Det er meget begrænset, hvad der er af julepynt på førstesalen. Et kalender lys i stuen deroppe samt lidt julelys (elektrisk/batteri) på værelserne.

Og så har mindstemanden altid vinduesdekoration på sit værelse.Til gengæld kommer det aldrig ned før en gang hen mod sommer...

Vi har olielamper tændt i køkkenvinduerne mere eller mindre hele året. Nu har de fået følgeskab af julestjerner på vinduerne (skabelon fået i bogen Vinterklip).



Julemændene er gengangere fra sidste år...


Nissedrengene har fået selskab af et par nissepiger (alle herfra)...


Et par juletræer (også fra Vinterklip) er kommet op sammen med julelys og min klokke, jeg har arvet fra min oldemor på min fars side...

Desværre synes jeg ikke juletræerne kommer til sin ret hængende så højt, men jeg tør ikke sænke dem, da kattene også synes godt om dem...



Ungerne kunne ikke stå for de to bamser fra en af Anjas bøger, så de sidder nu på skabet og hygger sig...


Nissen leverer troligt et afsnit af en nissehistorie hver dag med krav om sodavand og julekager. Jeg vil prøve at skrive mere om det en af dagene...


Det er svært at gengive flot, men over køkkenets spisebord hænger der sølvsnefnug. Vores genvex-system gør, at de bevæger sig lige så stille hele tiden. Og de kaster et eventyrligt lys fra sig om aftenen...


2 kommentarer:

  1. De der snefnug, der hænger over bordet, er skønne - det ser så fint ud!
    Dine perleplader rundt omkring er en god ide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anja🎅🏻
      Det er rart at have fundet nogle perlefigurer, som mindstemanden kan lave og som er til at holde ud at se på👍💙

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net