lørdag den 16. december 2017

Julen i år - stuen...

Stuen er ved at være pyntet nu.

Jeg mangler blot en ting, som jeg lige skal tage tilløb til. Jeg har besluttet mig for noget nyt pynt over spisebordet, som jeg nok skal vise frem, når det er kommet op. Men som sagt kræver det lige lidt tilløb og rigtig god tid...

Til gengæld står vores adventsdekoration på stuebordet i år. Den har fået følgeskab af den blå løber, jeg købte sidste år under et besøg i juleboderne i Ribe.


Min gamle nisse fra 1974 har fået selskab af et nissebillede, mindstemanden lavede sidste år...


Og på den blå væg hænger juletræet side om side med broderiet af Skagens fiskerne og den originale tegning af den tilsandede kirke ved Råbjerg Mile.

Og så hænger de store sølvstjerne selvfølgelig i hjørnet og glimter i hele stuen...


I år er de fleste Klarborg nisser kommet ud af deres kasser og fordelt i stue og køkken...


Simpel juleopstilling...


Ungernes gedebukke står under den store plante - og forhåbentlig kan de stå i fred for kattene i år. Vi har nemlig haft tre gedebukke, men det synes kattene ikke om...


Det tynder ud i kalendergaverne på træet...


Den store gren i stuen ser ud som sidste år. Med støvblå kugler fra Det gamle apotek, snemænd og tinsoldater fra Maileg og juletræer fra Anita med bloggen Photomusen.



I år er mindstemandens selv protræt som engel kommet med på træet...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net