fredag den 1. juni 2018

Sidste skoledag - for nogen...

I dag har den store sidste skoledag. Forude venter de mundtlige eksamener.

Han har set frem til i dag - og dagen er nøje planlagt i samarbejde med forældrene i årgangen

Og jeg har lidt på fornemmelsen, at de sidste uger i skolen har båret præg af både tidsfordriv og seriøs forberedelse på eksamenerne. Og jeg synes klart, at det sidste er at foretrække.

Jeg har derfor de sidste dage haft "fornøjelse" af den her på min dør. Køn er den ikke, men det var den herre ønskede, så det fik han...


Traditionen med at kaste med karameller, synes jeg, er hyggelig. Her skal eleverne rundt på to skoler (deres grundskoler) udover at kaste på deres nuværende skole. Det betyder, en bus rundt og lidt underholdning af en art på skolerne. Det er vist også nøje forberedt, men han vil ikke fortælle om det - endnu.


I aften er der så fest for årgangen - med de voksne som flaskestyrere. Den tjans snupper manden herfra - og i morgen, ja så er der dømt læseferie.

Mon jeg skal vække ham tidligt - bare så han kan komme i gang......?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net