mandag den 19. november 2018

Distræt dage...

Har I også sådan nogle??

Eller måske jeg lige skal beskrive, det, der hjemme hos os, hedder distræt dage.

Distræt dage eller måske nærmere timer kan for eksempel foregå sådan her:

Man går ud for at hænge vasketøjet op - opdager en plet på en trøje - trøjen lægger man på bryggers bordet, for pletten skal jo ordnes - opdager i bryggerset at kattene mangler vand - fylder vandkanden og giver kattene vand - nå ja potteplanterne skal jo have vand - ved første potteplante piller man et par visne blade af - sætter vandkanden - putter de visne blade i skraldespanden - som er fuld - man tager posen af, binder for den og stiller den ud i garagen, hvorfra den senere kan komme i skraldespanden - på vej ind fra garagen får man øje på mindstebarnets nye vinterstøvler som skal imprægneres inden brug - man finder sprayen frem og går på terrassen for at spray støvlerne - stiller støvlerne uden for pga. lugten - osv osv

Senere opdager man at pletten på trøjen i bryggerset er tørret ind fordi tiden er gået med alt andet, vandkanden står i vindueskarmen og de andre potteplanter er ikke blevet vandet.

Og efter nogle dage opdager man mindstebarnets nye vinterstøvler ude på terrassen.

Altså sådan nogle dage hvor man ikke når noget, fordi man hele tiden ser eller kommer i tanke om noget andet, og derfor ikke får noget som helst gjort færdigt.

Sådan kan en distræt dag tage megen tid hjemme hos os.

Man føler man går lidt i ring - dog uden at komme videre...


6 kommentarer:

  1. Åh ja - dem kender jeg godt de dagen.
    Heldigvis er der også dag, hvor jeg "arbejder" på samme måde, får det meste gjort færdigt i løbet af dagen og når HELT VILD MEGET.
    Desværre er der flest af de første ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad for at høre jeg ikke er den eneste, for de er godt nok trælse!
      Men ja, andre dage når man vildt meget på samme måde, egentligt lidt mærkeligt...

      Slet
  2. Ork ja, sådanne dage kender jeg også :-) Men jeg foretrækker de mere effektive :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg bestemt også, effektivitet frem for alt - det frigiver nemlig tid til krea hygge:-)

      Slet
  3. Sådanne dage har jeg også. Umiddelbart kan jeg ikke forstå, hvorfor jeg ikke rigtigt når i land med noget som helst, men når jeg så tænker efter, har jeg gjort nøjagtigt som du ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad for at høre jeg ikke er den eneste - tiden flyver de dage og man når intet.
      Og det værste er, at man ikke opdager det, før dagen er gået, så det er svært at stoppe op og gøre det anderledes, synes jeg...

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net