lørdag den 1. februar 2020

Lige ved og næsten...

Så blev der malet og sofaen samlet igen.

I samme ombæring har jeg fundet noget ubleget lærred, som er hæftet, så det kan ligge over sofaen og stolen. Så behøver jeg ikke rende og jage kattene ned af sofaen. Nu kan de ligge der, og jeg kan fjerne stoffet, når vi skal være i stuen - vi bruger nemlig mest stuen på første sal. Endnu...

Jeg gad ikke tage stoffet af for at tage billeder, og Garfield har allerede indtaget sofaen...


Der er flyttet lidt rundt på møblerne, og så er plakaterne kommet op...



Og sofabordet er fjernet, og de små fra hjørnet er kommet frem...



Plakaterne er fundet på et par museums samt hos Engkjær Nordisk.




Både den seje kat, elefanten, byplakaten, genforeningen samt solsystemet er derfra...


Jeg skal dog lige på jagt efter endnu en plakat eller et par platter til at hænge under solsystemet...


Svigerforældrenes gamle bord er kommet ind i stuen med mandens konfirmationsbibel samt billed ovenpå...



Det har givet meget mere luft i stuen sådan her...



2 kommentarer:

  1. Det er blevet rigtig, rigtig flot! Vi havde også de to plakater med P.S. Krøyers malerier i mit barndomshjem, så jeg føler mig næsten helt hjemme, når jeg ser billederne fra din stue. Genforeningsplakaten ser så fin ud. Er den et (nyt) genoptryk, eller er den bare blevet passet rigtig godt på, inden du købte den?
    Kh. Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina - jeg har altid fat en svaghed for Skagens malerne:-)
      Genforeningsplakaten er (desværre) ikke så gammel. Den er lavet til i år, hvor vi fejrer 100 året for genforeningen. De gamle plakater er ikke til at få fingre i, tror mig, jeg har prøvet :-(

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net