søndag den 8. juli 2018

Så blev det ferietid...

Og det var som tidligere nævnt vældig tiltrængt.

Den sidste uges tid er gået med at arbejde, spise og sove - hverken mere eller mindre...

Så i går stod den på vasketøj - i store mængder. Ældste teenager kom hjem fra volley camp i torsdag og mindstemanden kom i går hjem fra en uge hos mormor og morfar, og selv om mormor havde vasket, ja så var vasketønderne mere end fyldt.

Derudover fandt jeg min skrivebord igen. Alt er bare røget derind, så det var tiltrængt. Jeg hader et rodet skrivebord.

Og så fik "jeg" lavet en liste over feriens projekter herhjemme. Det er blandt andet noget med en "ny" entre, fortsættelse af byggeriet på skuret, nedrivning af gammelt hønsehus/maskinhus og fjernelse af tilgroet sandkasse og ditto rund terrasse. Dertil kommer alle de små projekter som der jo altid er.

Nå ja, så forsøgte vi at få ungerne til at finde på noget, de gerne vil i ferien, men det er ikke så nemt. De vil aller helst bare være hjemme. Men vi skal nu også på nogle dagsture - om de vil eller ej...


Men vi skal også lave ingenting - de trænger vi alle til.

I dag er vist sådan en dag - for manden har endnu en uges arbejde, inden han tilslutter sig ferieholdet.

Så nu vil jeg finde en bog eller lidt sytøj og så kravle i skygge udenfor. Min hovedpine er nemlig forsvundet, hvilket er skønt - især fordi smerteklinikken har fordoblet dosis af den mistænkte medicin. Så nu krydser jeg finger...

6 kommentarer:

  1. Vi er mange, der i den grad trænger til ferie. Nyd bogen og håndarbejdet. Dejligt, at hovedpinen er væk.:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt - eller vel nærmere trist - at alle nævner, at ferie er tiltrængt. Det tyder vel på, at noget ikke er i balance:-(
      Men tak, det går pt meget bedre med hovedet:-)
      Håber I også snart har ferie....

      Slet
    2. Tak, vores ferie begynder nu.
      Ja, det er faktisk rigtig trist, at ferie er så tiltrængt for så mange. Det siger måske noget om, at vores samfund er indrettet uhensigtsmæssigt. At vi har så travlt i hverdagen, at ferie ikke bare er noget, man ser frem til, men virkelig er noget, man trænger til, fordi man ganske enkelt trænger til en pause fra det hele.

      Slet
    3. Så rigtig god ferie til Jer:-)
      Ja, det er trist, at det er blevet sådan for alt for mange, men hvordan man retter op på det, er nok individuelt - og meget nemmere sagt end gjort:-(

      Slet
  2. Rigtig god ferie :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og i snart lige måde, når det bliver Jeres tur:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net