søndag den 22. juli 2018

Så er vi halvvejs...

Med ferien her på matriklen...

Ungerne har holdt ferie i tre uger og har tre uger igen - i hvert fald ældste teenager. De to små har et par dage mere.


Jeg selv har nydt to varme og tørre uger - og har to endnu. Manden har også to uger endnu.

Varmen er fint - jeg nyder gerne skyggen, men vores haveprojekter er gået lidt i stå. Jorden er så tør, at vi ikke kan arbejde med den.


Og selv om vi fejer terrassen hver dag, så ligner det konstant efterår.


Jeg elsker at gå i bare tæer, men græsset er så tørt, at det faktisk ikke er behageligt at gå på...


Må jeg ikke bede om lidt regn...  ⛆
 - bare en dags tid med stille, konstant regn, så jorden kan følge med. 

Det er okay med mig - og sikker en masse andre. Og varmen må gerne være der imens eller komme igen bagefter... 🌞

6 kommentarer:

  1. Ja send gerne en dag med god regn til at vande det hele igennem og gøre det grønt igen. kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ville ikke være så ringe - og nu melder de endda om endnu højere temperaturer:-(

      Slet
  2. Det er meget tørt over alt,men jeg nyder nu, vi endelig har en dejlig solrig sommer.(er sikker på regnen nok skal komme på et tidspunkt;0)
    Jeg er heller ikke stødt på en grim slimet snegl,som vi ellers til tider har haft mange af,det nyder jeg også:0)
    Fortsat god ferie.:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da helt bestemt dejligt med varme - og nej, jeg har heller mødt så mange skiderrikker i haven:-)
      Omvendt synes jeg, at det er træls at høsten fra køkkenhaven ikke bliver til så meget. Det vil kræve, at vi vande konstant - og det er jeg for nærig til:-(
      Også fortsat god ferie til Jer!

      Slet
  3. Ha' fortsat god ferie, Susanne!
    Lad dig ikke stresse over havens projekter, strik heller en pind mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Bella. Her nørkles til den store guldmedalje:-)
      Men jeg ville godt lige, at vi (mener manden) nåede lidt i haven i ferien, så vi kan se en ende på de store haveprojekter:-) Jeg kan jo nørkle, mens han er i haven:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net