onsdag den 18. september 2019

Køkkenhaven lige nu...

Endnu et projekt kan vinges af.

Det sidste stenmel er kørt ind i haven.

Al grus er ude - og så ikke et ord om, at det så skal videre. Til andre steder på matriklen og det mest beskidte skal på genbrugspladsen. Med mindre en bondemand kan bruge det på nogle markvejen.

Men køkkenhaven er færdig - og det er det vigtigste...



Glæder mig til suppe...


Der er masser af blåbær, hvilket har sat tempoet på stenmelskørslen lidt ned...



Det elendige brombærbed er væk. Eller det vil sige for nu, for der skal nok komme små skud op overalt. Det har der gjort lige siden, vi fik det skidt i haven. Manden min forbander i hvert fald den dag, vi gjorde det. Vi kommer aldrig af med dem.

Men vi har fået lavet fire små 1x1 meter bede, som vi skal have frugttræer i. Hvilke er vi ikke helt sikre på endnu. Derudover har vi beholdt pladsen til et bord bænkesæt til pauser.

Jeg tror, vi skal have haft i et nyt, for det gamle er ved at være godt udtjent...



Jordbærbedene er næsten gjort klar til vinter. Mangler lige at fjerne "unger" i et bed mere, så er vi færdige med dem...


Og så skal vi have flere gule hindbær i køkkenhaven. De er fantastiske, så jeg overvejer om enten det ene stikkelsbærbed (de er faktisk gået ud, tror jeg) eller om jordskokkebedet skal sløjfes. Der er ikke den store afsæt i jordskokke i familien, så to kvadrater med dem er nok lige rigeligt...


2 kommentarer:

  1. Jeg er vild med jeres køkkenhave og dine indlæg om den har gjort mig inspireret til selv at prøve. Det er med blandet succes, men jeg har mod på mere næste år ;) Har lige lagt et indlæg op på min blog om min haven (og link til dig om nogle rødløg).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og tak for dit link. Giv endelige ikke op, men løg kræver noget sol, kan det være det, der driller? Ellers prøv med rødløg - de er mere taknemmelige at have med at gøre. Vi havde faktisk kun rødløg i haven i år...

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net