søndag den 21. juli 2013

Vores "oversigtstavle"....

Jeg har købt en stål plade hos vores lokale smed. Den har målene 160x100 cm, men kan skæres til i alle størrelse. Smeden har "bøjet" kanten let, for at den har en pæn afslutning til væggen.

Her hænger alle huskesedler, invitationer, beskeder fra skolen, oversigt over fodboldkampe og alle andre sedler, som tidligere lå lidt spredt over det hele. Nu er de samlet et sted, så vi ikke glemmer noget. Tavlen hænger i kontoret/krearummet ved siden af køkkenet, så den er let tilgængelig for alle.

Derudover kan jeg lave 3 ugers madplan på den.  Jeg har skåret dagene ud i selvklæbende folie, og tidligere brugte jeg gule post it til menuen. Det kostede en del post its, så nu har vi laminerede sedler. På sedlen står også en nummer, som henviser til en opskrift. Med mindre opskriften blot er i hovedet. Nye opskrifter har en gul seddel, til vi har spist og ved, om opskriften skal gemmes.

Lige nu er tavlen næsten tom, da det er sommerferie, men normalt er den rimelig fyldt, og alligevel har jeg en godt overblik. Især når jeg skriver den ugentlige indkøbsseddel.

Detailplanlægningen er dog stadig i husets kalender.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net