onsdag den 31. juli 2013

Solvarme tomater og søde hindbær

De bedste tomater, er de tomater, der blot få sekunder før de puttes i munden, er plukket af tomatplanten inde i drivhuset. Når de har solvarmen og smager af mest. I går kunne de første (få) tomater plukkes, og det udnyttede drengene. Jeg nåede knap at tage et sløret billede og slet ikke at smage - så var de væk.

Men det er i orden, for de smager bedst ny plukkede og varme. Når de først kommer med ind, så forsvinder meget af smagen, synes jeg. I løbet af de næste dage vil det vrimle med tomater, hvilket er et under, da jeg for nylig opdagede at kasserne med tomatplanterne var tørlagte, virkelig tørlagte. Og med krøllede og triste plante til følge. De har rettet sig en del, men i princippet kan se ud, som de selv synes, blot de leverer tomater i overflod.

Billedet er lidt uklart, men det blev kun til det ene, så var de som sagt spist.


Derefter gik turen ned i køkkenhaven. Den bugner af hindbær, rigtig søde hindbær. Også de er bedst ny plukkede, så ungerne tog for sig af retten. Det kniber ind i mellem med plads i maverne til aftensmad, men så længe det skyldes frugt og grønt af egen avl, så overlever både de og jeg nok det!


Efter sådan en omgang priser jeg mig lykkelig for at pletfjerner til tøj er opfundet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net