onsdag den 16. april 2014

Jeg kom, jeg så, jeg sejrede....

Næsten. Jeg fik både jord under neglene og vind i kinderne i går. Dog mest sol på kinderne. Det var lækkert have vejr i går, og vi var i gang allerede fra morgenstunden.

Det var en skøn dag, og mit humør er nu helt i top. Hvilket er mere, end jeg kan sige om kroppen. Ryggen er øm og pinefuld, og jeg skal ikke lave noget i dag. Bare tulle rundt, tror jeg.

Men det kan ikke ødelægge mit humør, for jeg var i haven i går. Jeg fik plantet ribsene, jordbærerne, løgene og blåbærerne. Og jeg fik luget det ene gamle jordbærbed, stikkelsbærbedet og hækken (i "højbedet"). At det så tog hele dagen med masser af pauser - det betyder intet.

Jeg var i haven!!!!

Det nye jordbær bed med Ostara jordbærerne



Det store bed er blevet delt op i fire med genbrugsfliser. Der er plantet hvidgule ribs i det ene bed. De andre tre skal indeholde de nye hindbærbede - to røde og et gul. De blev tømt for jord i går, og der er lagt fiberdug ned i håb om at holde sideskuddene inde i kassen. Det gamle hindbærbed (det lille bed bagerst til venstre) sendte udløbere i grusset og i kasserne ved siden af - vældig træls....



Løgene kom i jorden i ulige rækker, som jeg bedst kunne


Det nye blåbærbed fik spaghum, og blåbærerne kom i jorden



Den fine rene hæk



Stikkelsbærbedet med Larell
 

Det ene gamle jordbærbed luget og fyldt op med nye skud
 

I den kommende tid står den på rabarbercrumble - de første er klar.
 

Hvad man dog finder, når der luges....

7 kommentarer:

  1. Hvor ser det fint ud. Jeg tror ikke, du skal være så bange for udløbere fra jordbærrene. Jeg købte nye planter sidste år og havde tænkt, jeg kunne plante udløberne i nye rækker i efteråret. Det var Ostara, og de satte ikke en eneste. Til gengæld blomstrer de og bærer frugt langt hen i oktober. Det er åbenbart dét, de bruger kræfterne på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh... det er fra hindbærrene, du dæmmer op for udløbere ... :-) Det er en anden snak. De skal tæmmes.

      Slet
    2. Det lyder da træls med dine Ostara jordbær. Mon ikke du har været uheldig. Vi har i forvejen et bed med dem, og der laver de masser af udløbere - jeg skal bare lige have bedet gjort rent, før jeg kan snuppe dem:-)

      Slet
  2. Dejligt at du kunne være med i haven :-) Og hvor har I nået meget!

    God påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde!
      Ting må jo tage den tid, de tager nu:-)

      Slet
  3. Hvor hyggeligt, jeg har også lige lavet et gid-jeg-havde-have indlæg :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor jeg kan følge dig!
      Sådan havde jeg det også, da jeg boede i lejlighed - heldigvis har du dine forældres have og skønne drivhus-:)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net