søndag den 14. august 2016

Ja ja det er jo kun første år...

Det er første år, jeg har dahlia'er i haven. Eller i krukker.

For de skulle have været i bede, men når bedene nu ikke var færdige, ja så blev det krukker.

Og de er da kønne - de fleste af dem. Jeg må desværre konstatere, at det ikke kun er dræbersnegle, der spiser dahlia'er, men også snegle med hus. Vi har ingen dræbersnegle på terrassen, og jeg troede derfor, at de var i sikkerhed, men nej. Halvdelen har taget skade af almindelige snegle med hus. Men der er også stadig nogle, som endnu ikke er sprunget ud.

Midterbarnet - han er den eneste, der tør - får nu 1 kr. pr. snegl, han fjerner. Men det er desværre for sent for flere af dem...

De kommer egentlig heller ikke til deres ret, når de står i hjørnet af terrassen. Roserne bag stakittet stjæler opmærksomheden, så bedene skal bare være færdige næste år.

Alt i alt et okay første år - med plads til forbedringer...

Og så lidt billedspam...














4 kommentarer:

  1. Hej,
    De er så fantastisk flottet og de blomstrer nu som er et genialt tidspunkt - bare ærgerligt at de skal graves opå hver efterår, det får jeg ikke gjort
    - så nyder jeg dine
    God søndag
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt bøvlet med det opgravning, men det betaler sig forhåbentlig med smukke blomster!
      Ha' en fantastisk uge:-)

      Slet
  2. Hvor er de smukke!!
    Og ja, vi gør os alle erfaringer hele tiden, og så er det dog de færreste af os der har en frygtløs snegle-fighter -- han er jo en ren helt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja uden erfaringer intet rigere liv!
      Men sneglemesteren har set fidusen - det er jo let tjente penge:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net