lørdag den 27. august 2016

Nyt bed i gårdspladsen...

Som nævnt inden sommerferien, overvejede jeg at "lukke" terrassen i gårdspladsen mod nord med samme type bed, som der er i forvejen. Materialerne var faktisk indkøbt.

Og nu er det etableret. Jeg har dog valgt at plante efeu i bedet i stedet for klatrehortensia, da nettet gerne må lukkes til lidt hurtigere. Til gengæld skal der stadig plantes løvefod i bunden.

Jeg regner med, at jeg i efteråret kan dele de løvefod, der er i det gamle bed. De er lige store nok, og drukner helt de få lavendel, der var sat i bedet.








Hortensiaen herunder lyser så dejligt op på bænken. Jeg synes, det er for tidlig med krysantemum endnu. Det er for mig en efterårsplante, selv om butikkerne har haft dem i snart en måned.



Og jo - det er en wok, der står på bordet med husløg i. Den kunne ikke bruges i det nye køkken, så den fik nogle huller i bunden og pynter nu på bordet...


4 kommentarer:

  1. Hvor ser det fint ud - og hyggelig idé med panden ;-)

    SvarSlet
  2. Det bliver flot med en "efeu-væg", og de er også gode at ha' ved hånden til buketter og dekorationer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt - og så håber jeg, at de gror hurtigt og lukker af:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net