fredag den 12. august 2016

Hus til fruerne...

Som nævnt inden ferien, manglede vi et hønsehus. Jeg fandt aldrig et passende og samtidig pænt hønsehus på nettet - selv det ville have været meget nemmere (og billigere).

Så på feriens regndage måtte teenageren og hans morfar i gang nede i laden. Jeg havde ikke lavet tegninger, men havde det sådan lidt i hovedet, som vel kun kvinder kan have det. Og da manden måtte passe sit arbejde, så var mit hoved nok:-)

Til gengæld fik manden lov til at vælge farve. Jeg troede, han ville vælge sort - det var jo ligesom derfor, han måtte vælge farve - men han valgte svensk rød, af alle farver...

Og så måtte jeg male svensk rød. Døren stammer fra ungernes legehus, som jo led en pinefuld død tilbage i oktober 2013 - se, se, det er jo godt at gemme:-)



Men hønsene skal jo ikke bo i laden, så huset måtte jo flyttes. Det klarede en af naboerne flot, selv om jeg flere gange måtte vende ryggen til. Det var lidt nervepirrende...






Men det lykkedes, og huset er klar...






Nu mangler bare lidt strøelse, mad og vand. Selv redekassen er klar - og det er ved at være ved den tid - håber jeg...


Nu skal vi så bare lige have flyttet beboerne...


8 kommentarer:

  1. Ej hvor sejt, at du lige designede dit eget hønsehus. Det er super flot. Kh. Birgitte

    SvarSlet
  2. Ih, det er jo total Emil Fra Lønneberg-stil :D I må bare huske, ikke at give hønsene kirsebær, fra kirsebær-vin-produktionen, som han. Så bliver I lukket ind i værkstedet! :-o

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Ha - neeej kirsebærene holder vi for os selv:-)

      Slet
  3. Der kan hønsene da kun blive glade for at bo,så fint et hus(der må bestemt betales tilbage med mange æg;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu kan de godt komme i gang med at betale til livets ophold:-)

      Slet
  4. Det er jo ren wellness -- i hvert fald luksus :-)
    Alle har det vist rigtig godt hos jer ... drenge, kyllinger og katte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber da, de har det godt!
      Og nu må de gerne begynde at lægge æg - hønsene forstås:-) :-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net