lørdag den 16. november 2013

Jeg er rigtig glad for at bruge....

Blogudfordring # 6 handler om mit yndlingsværktøj, når jeg er kreativ.

Det kan nok ikke komme som nogen overraskelse, når jeg nu er så glad for at brodere, at mit yndlingsværktøj har med broderi at gøre.

Efter jeg begyndte at brodere på seersucher tern har jeg været taknemlig for broderi ringen. Det er bare så meget lettere med den. Også selv om man ligner en fra det forrige århundrede, når man sidder med.


Nå ja og så denne app:

 






I forbindelse med mine broderier af den smukke rose, som jeg har vist de sidste dage, havde jeg store problemer med at skelne de forskellige farver fra hinanden. Det tog faktisk meget lang tid at få broderet bare få sting. Indtil en kollega anbefalede en APP ved navn StitchSketch. Nogle få aftener og mønstret var lavet. Nu kan jeg forstørre mønstret, præcis som jeg vil.

18 kommentarer:

  1. Det er så spændende at læse om dit broderi! Broderiringen kender jeg, men anede ikke, at der også fandtes en app.

    SvarSlet
  2. Denne App vil jeg også gerne prøve - tror du ikke at man kan også bruge den til strikning/hækling? Jeg forestiller mig at man kan lave mønstre med ønskede motiver...

    SvarSlet
    Svar
    1. Aner det ikke - men hvorfor ikke?
      Jeg kender flere, der bruger den til hama perle mønstre, så hvorfor ikke til strik/hækling:-)

      Slet
  3. Det var da en smart App... den skal da helt sikkert prøves..

    SvarSlet
  4. Ja den må kunne bruges til strik mønstre, ved at flere bruger perlemønstre, at strikke efter, så mon ikke lige den er sagen - tak for at du gjorde opmærksom på den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan man strikke efter perlemønster - så kan man også strikke efter denne app:-)

      Slet
  5. Som du ved bruger jeg ikke meget tid på håndarbejde ... Men jeg får næsten lyst til at kaste mig over broderi når jeg ser den smarte app :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg godt. Det kan være du kan finde anvendelse for den på andre måder. Her har ungerne for eksempel brugt den til at kreere Hama perle mønstrer, og jeg har faktisk brugt den i forbindelse med et maleri:-)

      Slet
  6. En broderiring kun nu være meget anvendelig, selvom den er lidt "gammeldags" - det kan man så ikke sige om din app :) så mon ikke de to ting udligner hinanden ;)

    SvarSlet
  7. B-ringe er bare gode. Både til broderi og quilting.
    StitchSketch er da en genial app.....tak for det tip :)

    SvarSlet
  8. Det app må jeg altså virkelig have fingre i! :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net