lørdag den 1. september 2018

Og så blev det efterår...

På kalenderen i hvert fald.

De kolde dage har indfundet sig og uldsokkerne er fundet frem. Men de ryger også stadigvæk af igen, når solen viser sig. Den har stadig magt, den sol.

Og selv om jeg håber på skønne sensommerdage i september, hvor man kan rumestere i haven og få sved på panden, så glæder jeg mig også til mørke aftener med levende lys tændt og skønne tæpper.


De skønne efterårsfarver på træerne har så desværre fået en tidlig start i år med den tørre sommer, men mon ikke nuancerne kommer frem alligevel. Jeg glæder mig i hvert fald til ture i skoven, hvor bladene daler ned om ørene på os...

Jeg kan lide alle årstiderne - og det er jo smart, når man bor i Danmark - men efteråret er og bliver min favorit.

Jeg synes, det er en skøn tid, som stille og roligt leder mig hen mod december med alt, hvad den måned indeholder. Tankerne om kalendergaver, julegaver, hjemmebag, nyt julepynt, dekorationer og meget mere begynder lige så stille at fylde mere. Ikke at forglemmer julemarkeder, som jo allerede ligger i november måned...

Og så ikke et ord om regn, masser af regn som desværre også er en del af efteråret...

Velkommen efterår...

2 kommentarer:

  1. Jeg holder også af alle årstider,elsker det skifter og hver med deres charme.
    Så jeg vil også sige velkommen efterår😊
    God weekend til dig og dine😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - hver deres charme!
      Fortsat god søndag:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net