fredag den 31. januar 2014

Vi er så sunde, så sunde.....

En kollega har bildt mig ind, at en ingefær-shot hver morgen skal være godt mod gigt og ømme led. Og jeg er villig til alt. Så en gang om ugen laver jeg en ingefær-shot til den kommende uge - til både manden og jeg.

Det smager ikke specielt godt, men hvad gør man ikke for sundheden.

Om det hjælper - ja det må guderne vide.....


Jeg laver den af 50 g ingefær skrællet og skåret i små stykker. Koges i 20 minutter sammen med 2 økologiske citroner skåret i skiver. De sidste 5 minutter af kogetiden kommer jeg 1 spsk. honning ved. Derefter står det under låg 24 timer, før jeg sier det og kommer det på ren flaske. Det kan holde sig godt en uge i køleskabet.

4 kommentarer:

  1. Skal bli spændende at finde ud af;-) min mor laver også sådan en omgang, og har gjort det vældig længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vel lidt svært at vurdere virkningen - det kan jo være alt muligt andet, der hjælper, hvis det bliver bedre: vejret, kosten, motionen........
      Men nu prøver vi i hvert fald - det kan vel ikke skade:-)

      Slet
  2. Du kan hælde kogende vand over shottet og drikke det som te. Det synes jeg smager bedre :-)
    / Jeanet

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net