torsdag den 21. april 2016

Gode tegn...

Som alle andre elsker jeg, når foråret viser de første tegn, og det begynder at gå stærkt...

Man kan næsten se fra dag til dag, hvor meget sankthansurterne vokser...


Syrenerne er fulde af knopper...


Og hjertetræernes røde blade er sprunget ud...


Hostaerne pibler op af jorden...


Hortensia i knop...


Sargentsæblerne står fulde af knopper, og de er standhaftige, for de falder ikke af, når killingerne klatrer rundt i dem.



Der er sket rigtig meget med klatrehortensiaer de sidste dage. Deres knopper står flot nu...


Mindstemandens kastanietræer står igen med skud. Sidste efterår synes den ene killing, at bladene smagte godt og spiste dem alle. De blev derfor noget sølle at se på, men i år er der gang i dem igen. Og mindstemanden er lykkelig - ikke at jeg ved, hvor han vil have dem, men der går nok også nogle år inden en blivende plads er nødvendigt...


5 kommentarer:

  1. Det er skønt, at foråret er på vej, og jeg håber at vejret overrasker med at blive bedre end det forudsiges, så St. bededagene kan nydes uden for.
    Jeg er ret fascineret af kastanjetræerne :-) Hvordan har I gjort? Har I bare lagt et par kastenier i spandene og fået dem til at spire? Undskyld, hvis det er et indlysende pinligt spørgsmål :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, man kan gøre det på flere måder med kastanier. Mindstemanden har blot taget nogle friske kastanier lige efter nedfald og puttet dem i jord. Og holdt dem fugtige (undtagen om vinteren).
      Disse er plantet i efteråret 14, så det er ikke de hurtigste træer:-)

      Slet
    2. Tak for svaret :-) Det har jeg også lyst til at prøve, så denne idé vil jeg huske til efteråret :-)

      Slet
  2. Jamen det er også så skønt med alle de knopper. Glæder mig til vores magnolia springer ud. Lige om lidt :) kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vores magnolia'er er noget senere på den i år, end de plejer, men mon ikke der snart sker noget:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net