søndag den 23. marts 2014

Skønne apotekerglas...

Jeg har længe været træt af vores opbevaring af de daglige vitaminer. Det er ungerne, der (næsten selv) dækker morgenbord, og det har været en bøvl for dem at finde rundt i de mange glas.

Nu har vi fået sat en RIBBA billedhylde fra Ikea op for bordenden og der står nu de vitaminer vi dagligt bruger. Jeg har købt nogle apotekerglas, så det ser lidt mere ens ud. Alle de andre glas er gemt væk i en skuffe, og det er til at overskue for ungerne.

 
Mærkerne er fundet i Søstrene Greene for nogen tid siden.




8 kommentarer:

  1. Det ser godt nok pænt ud! At det oven i købet er praktisk gør jo ikke noget ;-) Jeg har aldrig spist vitaminpiller eller givet mine børn dem ... Det er måske en fejl!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg tror bestemt ikke, at det er en fejl!
      Det har bare været vanen fra mine børnedage. De får dog ikke levertran, som jeg blev udsat for:-)

      Slet
  2. Et lille råd; piller kan ikke tåle sollys !
    Så jeg ville stærkt anbefale at bruge de brune istedet.. :)

    De kan fåes her..
    http://www.tegneogkontor.dk/shop/apoteker-glas-1056c1.html
    http://www.boesner.dk/diverse/diverse/andet/apoteker-glas#73241

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det havde jeg også hørt - så jeg spurgte på apoteket.
      De sagde, at de kan tåle op til 2 måneder i glas, så længe der ikke kom direkte sol på.
      Og der kun til ca. 6 uger i dem, og de får ikke direkte sol. Så det skulle være i orden:-)

      Slet
    2. Okay ! :)
      Ville dog nok stadig være lidt bekymret for olie pillerne, olie bliver jo harsk "hurtigt".. :o

      Slet
    3. Det har du ret i:-)
      Men der går 15 piller på en dag her, så der kan kun være piller til 3 tre dage i glasset. Så det går nok:-)

      Slet
    4. Det var en del.. Haha.. Men ja det går nok så.. :D
      Jeg har personligt løst the i nogle 500ml apotekerglas. Ved dog ikke om jeg burde skifte til de brune.
      Ved ik hvor sart the er.. :o

      Slet
    5. Det ser garanteret bedre ud med the i lyse glas end i de (grimme) brune glas.
      Det kunne jeg også finde på - men ved faktisk heller ikke, om det går ud over theen -:)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net