mandag den 9. september 2013

Kan man kalde det forhave?

Eller kan man ikke tale om forhave, når vi er på landet?

Under alle omstændigheder fik jeg i går luget det blå bed oppe ved vejen ved vores indkørsel. Bedet består af forskellige hoasta'er, løvefod, efeu, blå roser samt blå asters, som blomstre nu. Jeg skal have plantet flere løvefod og hosta'er i bedet næste år, så det lukker helt. Så behøver jeg ikke bruge så megen tid på lugning deroppe.

Og så skal de blå roser måske flyttes et andet sted hen. De har tilsyneladende lidt svære vilkår.

Bedet blev etableret sidste år, hvor vi fjernede en stensætning, som var lavet forkert og derfor var skredet og fuld af ukrudt. Den var umulig at holde pæn. Så er det meget lettere nu. Bedet er fuld af tulipaner i blå nuancer om foråret. Eller det vil sige i år kunne vi ikke se, hvad farve tulipanerne havde, da alle (!) knopper blev spist af rådyr. Til næste forår vil ungerne have, at vi hegner tulipanerne midlertidigt ind - hvis vi husker det.

Inde bagved bedet kan nogle af de nyere frugttræer ses. Der mangler stadig 3 i følge planen.

 









Jeg elsker den blå farve... Og så bliver de bare større og større hvert år.




Og set fra den modsatte side

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net