søndag den 20. september 2015

Ta-da: et projekt færdigt: restaurering af sy kommode/rulledims...

Så har jeg fået restaureret den gamle sy kommode eller hvad det nu er for en tingest. Jeg vil i hvert fald bruge den i syværelset.

Den krævede nogle nye skruer, en gang sliben og noget nyt teakolie. Derudover har jeg sat sort folie i bunden, da den gamle bund er lidt slidt.

Den lille kasse - som kan glide fra side til side og tages op - er blot rengjort og har ikke fået olie. Den trænger ikke rigtig, og så længe jeg ikke lige ved, hvad den skal indeholde, er den fin, som den er.



Desværre kunne jeg ikke få den runde skjold af. Svigermor mener, det er olie af en art, og det er trukket meget langt ind i træet. Alle andre mærker og ridser har jeg kunnet fjerne ved at slibe.





Her er lidt før billeder - køn var den ikke...







To-do
# Der skal laves et grafisk billede til køkkenet. Materialer er købt
# Blive færdig med den store oprydning/bytte møbler til krea-værelserne

Måske to-do
# Sy natbukser til mindste- og mellemmanden af gammelt sengetøj
# Lave flere skilte til haven

Ta-da
# Stien ned mod køkkenhaven laves færdig. Gravearbejdet er næsten lavet
# Blive færdig med den store oprydning/bytte møbler i stuen på første sal.
# Begynde på et striktæppe
# Bedet i gårdspladsen skal have fjernet flisen og beplantes
# Resturering af en sy kommode/rulledims til syværelset arvet fra svigermor

6 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin
    Sikke mange ting du har lavet fra listen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Jeg prøver at nå så meget som muligt, men jeg går jo også hjemme pt.:-)

      Slet
  2. Ej, den minder mig om min mormors sybord (som jeg helt havde glemt). Den er da fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Den er også af ældre dato. Min svigermor har fået den af hendes bedstemor:-)

      Slet
  3. Hold da fast, hvor er det et smukt møbel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er ikke så tosset!
      Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg bruger det smartest:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net