tirsdag den 15. september 2015

Ta-da: et projekt påbegyndt: striktæppe...

Så har jeg fået gang i strikkepindene.

Jeg har ikke strikket siden teenage-årene, og jeg ved nu hvorfor. Mine skuldre er ikke vild med det. Men det er resten af mig, så forhåbentlig bliver det til et tæppe - på et tidspunkt.

Ikke nødvendigvis denne vinter, men så næste. Det tager sin tid at snuppe en omgang med 200 masker, men det er hyggelig afveksling af broderiet.

Nu skal jeg snart have fundet ud af hvilke farver, jeg ellers skal bruge.




To-do
# Bedet i gårdspladsen skal have fjernet flisen og beplantes
# Der skal laves et grafisk billede til køkkenet. Materialer er købt
# Resturering af en sy kommode/rulledims til syværelset arvet fra svigermor
# Blive færdig med den store oprydning/bytte møbler til krea-værelserne

Måske to-do
# Sy natbukser til mindste- og mellemmanden af gammelt sengetøj
# Lave flere skilte til haven

Ta-da
# Stien ned mod køkkenhaven laves færdig. Gravearbejdet er næsten lavet
# Blive færdig med den store oprydning/bytte møbler i stuen på første sal.
# Begynde på et striktæppe

12 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud....god start :-) Og med god tid skal dine skuldre nok elske det :-)

    SvarSlet
  2. Fedt, at du er kommet i gang med strikningen, når du er vild med det - altså bortset fra dine skuldre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, at skuldrene vender sig til det.
      Ellers skifter jeg lidt med broderiet...

      Slet
  3. Hvor modigt! Jeg har heller ikke strikket siden jeg gik i 8. Nu spørger jeg min mor :-) Det er en flot farve, og det bliver med garanti et lækkert tæppe, og lad det tage den tid det tager. Nyd det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg kommer nok aldrig til at strikke andet end tæpper eller halstørklæder - det har jeg nemlig min mor til.
      Men hyggeligt det er det - og nogle deadline har jeg ikke:-)

      Slet
  4. Skønt du er kommet igang med at strikke igen. Noget strikketøj skal have meget tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps det er skønt, og det får al den tid, det ønsker:-)

      Slet
  5. Det lyder hyggeligt med et strikke projekt nu hvor de mørke aftener er over os. Håber at dine skuldre kan holde til det.
    God aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig hyggeligt at sidde med i sofaen med en god kop the!
      Mon ikke skuldrene vender sig til det med tiden....

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net