onsdag den 14. august 2013

På tur i gårdspladsen

Da jeg i weekenden hang vasketøj ud, fik jeg øje på æbler på flere af de nye æbletræer. De blev plantet for to år siden, og allerede nu er der - i mindre omfang - æbler på dem. Samtidig plantede vi kirsebærtræer og pæretræer, men de giver ikke noget i år - eller også har fuglene været hurtigere end os.



Vores tørrestativ er placeret nord for huset, så jeg skal gennem gårdspladsen for at komme op til den. Nu lader det endelig til at den plantede efeu virkelig begynder at gro. Måske skal jeg i gang med at klippe den tilbage, hvilket vel egentlig er synd, når den ikke er i vejen.


 
Min dårlige samvittighed ligger også på gårdspladsen. Al den grus vi ikke fik brug for i køkkenhaven. Den skal nu lægges ud langs staldens bagside. Vi skal bare lige have pudset soklen først.
 

Når vi fjerner en masse buksbom for at skuret kan opføres, er det ikke fordi, vi ikke bryder os om buksbom. Tværtimod synes jeg, det er en køn plante - nok mest fordi den er stedsegrøn. Det er derfor også buksbom, der er plantet rundt om vores vandboring, som ligger noget så upraktisk i gårdspladsen. Det skal nok nævnes, at den før lå inde i et kæmpe bed, som vi har fjernet. Efter nogle langsomme år er de dog begyndt at gro. Mit håb er, at de kan dække noget mere for brønden i løbet af nogle år. Vi får se...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net