mandag den 25. november 2013

Lego, pandekager og æblekage = søndagshygge....

I går var det s.... koldt uden for. Så når ungerne trænger til at komme ud, er det rigtig godt at have en stor garage/kildesal.

Ungerne har arvet noget rumlego (fra deres far og farbror), hvor nogle dele er limet sammen. Det er blevet til udendørs lego. På denne årstid i garagen og på lunere dage i hele haven. Så bygges der baser overalt, og selv trævåbnene får lov at være med.



For at få varmen bagefter (:-)) stod den på pandekager, is, æblegele og blåbærsirup.




Og lækker hjemmebagt æblekage - opskrift komme en af dagene.



I mens blev de første lys tændt.


Og da det blev mørkere, blev flere lys tændt - ren hygge:-)

5 kommentarer:

  1. Sikke de hygger med lego og træsværd! Det er smart, at de kan være "ude", selv om det er hundekoldt!

    Jeg er ret pjattet med de sidste lys, du viser. Er det nogle, du selv har fået lavet? Jeg har nemlig nogle vinflasker i denne form, og det ligner dem godt nok. Derfor tænkte jeg, om det var nogle, du selv har kreeret. Jeg går ud fra, at det er lampeolie og sådan en væge-ting, der er i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps det er vinflasker. Du kan se mere i morgen, hvor jeg forhåbentlig kan vise adventskransen frem. Indsatserne kan ofte fås ved større blomsterhandlere. Flere af mine af fra blomsterhandleren på Nørregade i Vejen. Jeg ved ikke, om de stadig forhandler. Men du kan måske lokke din søster forbi:-)

      Slet
    2. Tusind tak for svar! Jeg glæder mig til at se mere.

      Det kan være, jeg skal have søster forbi :-)

      Slet
    3. Det er altså også ret smart med de lys! Det er jo en fed måde at genbruge flasker på.

      Anita, du må sige til, hvis jeg skal kigge efter dem. :-)

      Slet
    4. Og der findes faktisk rigtig mange smarte flasker - også i genbrug eller på markeder:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net