tirsdag den 26. november 2013

Simpel adventskrans..

Her i huset er vi mere til olielamper end stearinlys. Noget der kom, da den ældste var lille og muligvis ikke kunne tåle røgen af stearin, ren stearin eller ej. Det blev aldrig rigtigt undersøgt til bunds.

Men olielamperne har holdt ved. Vi hygger naturligvis også med stearinlys, men olielamperne er tændt, fra vi kommer hjem, til vi går i seng. Der ryger nogle liter lampeolie på den konto.

Jeg har altid haft svært ved at finde pæne (neutrale) olielamper. Så i stedet har jeg købt forskellige flasker - jeg kan stadig finde på at købe en saftevand, blot fordi flasken er pæn. Og så hælde indholdet direkte ud, fordi det ikke er noget, jeg syntes, mine børn skal udsættes for.

Jeg har derudover fundet forskellige indsatser til væger, som jeg genbruger og blot køber nye væger til. På den måde kan jeg altid trylle en olielampe frem.

Og sådan er vores adventskrans anno 2013 blevet til.



Jeg har været i gemmerne og fundet nogle forskellige flasker. Har i dag et mindre (okay større....stort) lager af forskellige flasker.

 

Hjerterne er lavet i dukkeler den anden dag. Numrene er lavet i sort selvklæbende folie.


Og waula - simpel adventskrans anno 2013

 

Eller den kan pyntes med store grankogler....

 

Eller glaskugler i blå, grønne, hvide og sølv farver....

 
  

Men den ender nok med at være helt enkelt - i hvert fald i starten af december. Ungerne plejer at pynte med forskellige ting hen af vejen:-) Og jeg fjerner stille og roligt de fleste ting igen.-)




11 kommentarer:

  1. Sød og enkel :) Jeg har ikke rigtig bestemt mig endnu - men mon ikke jeg binder en krans som jeg plejer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ikke gå god til gran, hvilket egentligt er åndsvagt, da det virkelig kan være flot med en gran krans:-)

      Slet
  2. Det er i hvert fald en rigtig god ide! Det er da smart at bruge lampeolie istedet for altid stearinlys.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her har vi altid olielamper tændt. Fra vi kommer hjem, til vi går i seng - jeg synes, det er så hyggeligt i den mørke tid, når der er lys i vinduerne:-)

      Slet
  3. Det ser faktisk ret fint ud.....hygger mig lidt over din sidste bemærkning :)

    SvarSlet
  4. Den er altså bare så fin! Så fik jeg også svaret og indsigten i de hjemmelavede olielamper! Jeg må se om det kan lade sig gøre herhjemme.

    SvarSlet
  5. De er rigtig fine. Hvor kan man købe indsatser til væger og væger?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg har købt dem ved diverse blomsterhandlere rundt om i landet:-)
      Men ellers prøv at Google holder til væge - der kommer flere frem.

      Slet
  6. Hyggeligt, men vær opmærksom på brandfaren ved olielamper, hvor beholderen ikke har et fastskruet låg. Vælter sådan en flaske, medens der er ild i, kan de fleste sikkert regne ud hvad der sker, når den brændende olie løber ud.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net