tirsdag den 12. november 2013

Mit kreative ynglingsmateriale....

Blogudfordring # 2 handler om mit yndlingsmateriale. Den er svær, for det skifter hele tiden. Men noget af det er hænger ved, er broderi - og meget gerne på alternativ stof i stedet for broderistof. Så det må være mit yndlingsmateriale:-)

Specielt er det sjovt at brodere på seersucker tern. Det er nemmest at brodere med en brodering på stoffet, og det havde jeg aldrig brugt inden. Indtil videre har det været med rosenmotivet, men jeg har lige fundet disse mønstre i Stof og Stil. Så nu skal der broderes myre/bille og ugle. Og der kommer helt sikkert flere til.



Jeg tror, det er mit yndlingsmateriale, da jeg kan sidde med det i sofaen. Det larmer ikke som symaskinen, og det er nemt at have med overalt. Jeg har altid gang i flere broderier, så der ligger både noget i stuen i stueplan og noget i stuen på første salen. Så er jeg fri for at rende rundt efter det.

Her på sengetæppet:


På puden i entreen:


 
Endnu en rose til en pude i soveværelset er ved at se dagens lys:
 


http://zoomsnoren.blogspot.dk/p/blogudfordring-mig-min-hobby.html

16 kommentarer:

  1. Jeg er også ret glad for at brodere. Der er noget beroligende over det, synes jeg :)
    Smart at bruge seersucker stoffet, der jo netop ikke har så store tern.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du rammer sømmet på hovedet - det er nemlig beroligende, rigtigt:-)

      Slet
  2. Er vild med rosen, og beundre den tålmodighed der skal til at brodere, her er det strikketøjet, der slappes af med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Sjovt som det er - jeg ville gerne kunne strikke:-)

      Slet
  3. Det er imponerende! Jeg har kun broderet i skolen og på lærerseminiariet. Det er altid interessant at se, når de gamle teknikker bliver moderniseret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Som barn broderede jeg også Skagens malerier mm, men det holder jo ikke dag - i hvert fald ikke hos mig. Så moderniseret - ja det er nok det rigtige ord:-)

      Slet
  4. Åh, hvor er det altså bare fint! Puden er jeg vild med! Der ligger vist nogle timer bag sådan et stykke håndværk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Der ligger mange timer bag, men det er hyggelige og afslappende timer:-)

      Slet
  5. Det er simpelthen sådan nogle smukke roser, du broderer! Meget detaljerede og med mange forskellige farvenuancer, I like :) Og så kan jeg vældig godt lide kombinationen af den romantiske rose i røde/lyserøde farver og de fine, lyseblå/hvide tern. Jeg glæder mig til at følge dig resten af ugen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Der er mange nuancer at holde styr på, men jeg har heldigvis en app til hjælp-:)

      Slet
    2. Hvad hedder den app? Lyder som et værktøj, der er rart at have :)

      Slet
    3. Den er rigtig rar: StitchSketch hedder den:-)

      Slet
  6. Dit sengetæpper er bare så flot....og roserne fulde af detaljer.
    Jeg har selv broderet en del....de sidste år mest tæpper til mine
    dukkehuse. Korsting på meget fint silke giver et flot resultat der
    ligner ægte tæpper.
    Kunne godt tænke mig at kombinere stitching med patchwork og quilt.
    Det ser så fint og anderledes ud.

    I øvrigt er dine små ugler ved puden super søde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det var måske noget at prøve for mig - broderi på silke - lyder i hvert fald spændende.
      Uglerne kan jeg desværre ikke tage kredit for - det er en kollegas søster, der får æren for dem:-)

      Slet
  7. kan se du brodere og at du er god til det :-)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net