onsdag den 27. november 2013

Julelys ... tjek

Så kan vi strege julebelysningen af to-do listen. Der er indkøbt nyt net til det lille træ, vi flyttede ned til indkørslen i sommers. Det er dog lidt svært at se lyset - i høj solskin - også selv om jeg har sat timeren ud af spil og tændt lyset.





 

Kæderne er skiftet på hjerterne. De gamle var af samme princip - batterier og tidsindstilling, men var måske købt for billig, for de fungerede ikke rigtig. Det gør de nye og noget dyrere forhåbentlig.



Lystræerne er sat i krukkerne ved fordøren. Jeg plejer at lægge mos i krukkerne, men i år får lyngene lov til at blive. De er stadig kønne at se på. Til gengæld fjerner jeg nok græskarene i løbet af nogle dage. De hører ikke julen til. Og så overvejer vi, om vi skal fjerne fluenet døren, som vi plejer om vinteren. Eller om den skal blive og være værn mod katte, når vi trænger til lidt luft i huset.

 

 

 
Og har bænken fået selskab af nogle planter med bær - jeg husker ikke navnet - men det gør dem jo ikke mindre julede. Jeg håber, lanterne kan klare en vinter mere, men de synger på sidste vers - træet er ved at rådne helt væk.
 



 
 
 

7 kommentarer:

  1. hvor ser det bare hyggeligt ud :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er du god til at pynte udenfor. Det ser bare så hyggeligt ud!

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Det er da super hyggeligt lavet - glæder sig jo helt til jul igen. Men lod i jeres <a href="http://insektnet.org/fluenet-til-doeren/>Fluenet til døren</a> sidde eller fjernede i det :-)

    SvarSlet
  5. Det er jo heldigvis også snart jul igen:-)
    Fluenettet ved fordøren fjerner vi som regel om vinteren!

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net