fredag den 22. november 2013

Kan de få vokseværk???

Sidst i juni måned i år fik gården tre nye og nuttede beboere. De skulle have haft navne, og der har gennem tiden været mange oppe at vende, men i daglig tale hedder de 3, 5 og 7. Efter deres øremærker.

De var til at styre, og der var ingen problemer med at få dem til at makke ret.



Okay næsten ingen - blot lidt overtalelse.....



Men ind kom de små kræ.


De blev næsten væk i det høje græs på marken, så små var de.
 
 
 
Og Niklas kunne trække af sted med dem.
 
 
Nu ser de helt anderledes ud, og det er kun med mad, vi får dem til at makke ret - sig som en gulerod og de kommer susende.
 
De er blevet til store, selvstændige dyr. Og meget forskellige i farven, skønt de var ens ved fødslen.
 
 
 
 
Nu diskuterer vi så om den første snart skal lade livet og blive til lækre, magre middage. Problemet er bare manglende fryseplads efter en god sommer med rigelige mængder af frugt og grønsager til fryseren.
 
Men de er ved at være store - her godt otte måneder efter fødsel, så gad vide, om de kan få vokseværk. Om det er derfor de altid larmer?! Eller er det bare den konstante sult, der gør det?? Eller er det manglen på menneskelig samvær?? Eller fordi de ved, hvad vej det går?? Og hvorfor bliver de så gråhårede på ryggen - er det alder eller vinterpels??
 
Jeg aner det ikke - men jeg tror, vi skal have fundet en ekstra fryser i januar-udsalget:-)

2 kommentarer:

  1. Da jeg for en del år siden havde tyrekalve der skulle slagtes kaldte jeg den sødeste for T-bone for at minde mig selv om hvorfor jeg havde den ... Jeg tænker at 3, 5 og 7 nok også er meget gode navne til dyr der skal ende i fryseren ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nok sådan, man er nødt til at tænke:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net