søndag den 17. november 2013

Måske jeg bare skulle......

Blogudfordring # 7 handler om det næste projekt, der skal kreeres på matriklen. Jeg har altid (for) mange planer, men de næste mange projekter skal handle om færdiggørelse.

Jeg har gang i så mange projekter, at jeg er nødt til at afslutte nogle af dem, inden jeg kaster mig ud flere (næsten).

Jeg skal "bare" lige være færdig med navnebroderierne og have lavet sengetæpperne til ungerne. Kameraet blev forment adgang til værelserne af ungerne, så I får lige billedet af navnebroderierne igen.


Jeg har garn liggende til 4-5 kurve, hvoraf jeg kun lige er begyndt på den første i sommers. Kurvene skal bruges til opbevaring af de forskellige projekter. Opskriften er herfra.


Halstørklædet til en veninde kommer nok ikke til at holde hende varm denne vinter. Jeg kan jo håbe på et koldt forår.



Hækleriet er skulle gerne blive til en firkantet pude til sofaen - engang.



Og dette til endnu en rund pude til sofaen.
 
 
Puderne her skulle gerne blive til puder i soveværelset og lampeskærmen en lampe samme sted - billedet til soveværelset er heller ikke færdigt endnu:-)
 
 
Eneste nye - og kun fordi det længe er tænkt - er nyt hjemmesyet tæppe til sofaen i køkkenet. Jeg har længe været træt af de nuværende skiftende tæpper. Både fordi de i princippet er for små, men også forstyrrende for mit øje. Jeg mangler bare lige at beslutte, om det skal være syet af firkanter eller sekskanter. Nå ja så skal jeg også beslutte mig for nogle farver!
 
 
Endeligt et billede af sofaen uden en kat!! 
 
 
 
 
Dette indlæg er det sidste i blogudfordringen Mig og min hobby, som genialt var tænkt af Anja. Det har været sjovt, lærerigt og inspirerende både skrive om fastlagte emner, men ikke mindst at følge de andre deltagere i blogudfordringen. Tusind tak for ideen, Anja!!!!!

14 kommentarer:

  1. Ej hvor er det tæppe lækkert, og fine projekter du har gang i, og tror måske dit håb om et koldt forår, blir opfyldt, for vi har da haft et varmt efterår, så "kulden" har nok rykket sig ;)

    SvarSlet
  2. Sikke du har gang i projekterne!

    Jeg vil også gerne lave en rund pude, men jeg er endnu ikke begyndt, som du er. Måske vi får dine projekter at se, når de er færdige.

    Det har været en rigtig god og spændende udfordring! Jeg har lært en del andre nye blogs at kende. Desuden synes jeg, at skriveaktiviteten har været stor, og det har været rigtig dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været rigtigt hyggeligt på flere områder. Og altid dejligt med respons på indlæg:-)

      Slet
  3. Rigtig god idé at tænke på færdiggørelse af projekter :-)
    Må jeg komme med et lille fif til en anden gang du skal hækle cirkler ? Jeg lægger et link til et lille filmklip om,hvordan man laver en ring der lukker helt tæt.
    http://topping.dk/blog/2013/02/09/magisk-cirkel-magic-ring-hvorfor-og-sadan/
    Mvh Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet - det skal jeg lige have tjekket ud, og det andet irriterer nemlig også mit øje:-)

      Slet
  4. Jeg elsker formen på lampeskærmen!
    Jeg mener, at opskriften på den lille kurv er fra Oline Arts blog - det kunne godt passe ud fra farverne.

    Jeg er rigtig glad for, at du har været med på legen i blogland og har haft fornøjelse af det. Det har nemlig været rigtig lærerigt, og samtidig er jeg stødt på bloggere, som jeg ikke "kendte" før udfordringen. Jeg her dig tilføjet på min Bloglovin' og vist også på min blogroller - så kan jeg bl.a. følge med i dit sengetæppeprojekt :-)

    SvarSlet
  5. Tak for tippet - det var rigtigt:-)
    Det er altid skønt at blive bekendt med nye blogge. Du er også tilføjet blogroller her-)

    SvarSlet
  6. Jeg har også altid gang i flere ting på en gang. Når jeg sidder med et projekt i hånden, så er hjernen allerede i gang med et nyt og det er lige før jeg ikke kan vente.
    Skønt at se dine projekter :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, det er en kvindeting. Vi mestre ikke helt kunsten at begrænse os:-)

      Slet
  7. Meget fornuftigt at tænke på, at få nogle af de ufærdige projekter færdige. Du har også gang i mange ting (ikke mere end mig ;) ) og det er nu skønt at kunne krydse af på listen en gang imellem ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Som sagt tror jeg, det er en kvindeting. Og så er det nok bare sjovest at starte noget nyt i stedet for at afslutte:-)

      Slet
  8. jeg har også projekter jeg skal ha færdige som dig og det er rart at ha noget man kan lave i fremtiden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rart - bare noget af det kunne blive afsluttet:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net