lørdag den 23. november 2013

Har man sagt A, må man sy B....

Jeg fandt for nogen tid siden en trøje i mandens skab. Da jeg spurgte, om han brugte den, var svaret, at han ikke umiddelbart mente, det var hans trøje.



 Det tog jeg som et nej, og klippede den straks op til ærmer til trøjer til de to mindste.

Og så gjorde jeg den fejl at spøge, hvad farve forside og bagside skulle have. Og jeg gav dem flere forskellige farver som valg.

Og når man har sagt A, ja så må man jo sige B og respektere valget. Midtermanden mente, at forsiden skulle være blå, nærmest turkis og bagsiden grå.

Hvorfor? Ja, så var den nemmere at vide, hvordan den skulle vende. Og sådan blev det. Jeg har så lagt den op med en rød siksak stikning for at skabe lidt sammenhæng med ærmerne.

Han er glad for den og den lidt høje hals, og det er jo det vigtigste.

Og jeg - ja jeg skal huske kun at spørge, når jeg virkelig mener det. Eller give færre valgmuligheder.

 

Lidt svær at se i det dårlige lys - men ikke en farvesammensætning, der lå mig tættest:-)

4 kommentarer:

  1. Det var da et godt svar han kom med... ang. farverne. Skidt med at du ikke kan lide farvesammensætningen... det er jo ham der skal bruge den og mon ikke den vil blive brugt når han selv har sat farverne sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Med den fart han bruger den allerede - så bliver den formentligt slidt tynd:-)
      Så jo - det vigtigste er, at han kan lide den!

      Slet
  2. Den er skisme fed! Den findes der næppe to af!

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net