tirsdag den 5. august 2014

Afslutning på ferien....

Ungerne valgte, at vi skulle slutte ferien af søndag med manér - og Karolines softice.

Og sådan blev - de piskede softice og i plastikskåle røg det i fryseren i 3½ time, som der stod på pakkerne. Det var måske lige længe nok eller også fryser vores fryser hårdere end forventet, for det var sej at få pisket op bagefter.

Der blev serveret vandmelon, jordbær og fuglereder til.





Her i huset var det klart vaniljen, der var favoritten, men den med jordbær kan også spises. Det er i hvert fald ikke sidste gang, ungerne får lov til at lave softice på egen hånd.


4 kommentarer:

  1. Jeg har godt set softicen på hylderne, så ret fedt at læse, at de også er gode.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her var det i hvert fald et hit!
      Ungerne har bestilt det igen til weekenden med chokoladekage og forskellige bær til:-)

      Slet
  2. Det ser lækkert ud! Vi har også haft gang i bær med fuglereder og så flødeskum i stedet for softice - det minder mig altid om fredagshygge hos min farmor i 80'erne - det glædede vi os til hver uge;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var ungerne, der faldt over fuglerederne - jeg anede ikke, at de stadig lavede dem:-)
      Men det var godt!

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net