søndag den 24. august 2014

Logistik logistik logistik...

Ind i mellem kræver den logistiske del af hverdagen rigtig god planlægning. Udgangspunktet er vi selv skyld i - det er vi helt klar over, så det er absolut ikke nogen klagesang.

Vores udgangspunktet er nemlig bosætning på landet, 3 børn samt en mand med skiftende vagter. Alt sammen selv valgt.

Vi ønsker naturligvis, at ungerne skal være aktive med den sport eller fritidsaktivitet, de ønsker. Det plejer ikke at være den store udfordring, men denne sensommer/efterår spændes buen hårdt. Og vi er så glade for samkørsel med forskellige forældre i samme situation. Og bare gode naboer der gider hjælpe, når nøden er størst....


Uden at trætte nogen ser vores program pt. sådan her ud:

mandag - 2 til fodbold ikke samtidig naturligvis
tirsdag - 1 til fodboldkamp og 1 til kick boxing i anden by 15 km væk
onsdag - 1 til fodboldkamp og 1 til fodboldtræning
torsdag - 1 til fodboldkamp, 1 til fodboldtræning og 1 til kick boxing i anden by 15 km væk

Så de aftner, hvor jeg er selv, der leger jeg taxi. Intet foregår samtidig. Og det besværliggøres ved, at der også er nogle sovetider, der skal overholdes - især med de lange skoledage, de har nu.

Det gode er så, at der ikke er aktiviteter i weekenderne.....

Hvordan klarer I andre fritidsræset?

2 kommentarer:

  1. Cirka på samme måde:) Leger taxi-service, bider tænderne sammen, prøver ikke at tænke for meget over det, finder på noget meget nem aftensmad og glæder mig til weekenden.......
    Jeg håber at kunne klemme lidt yoga ind helt for mig selv en gang imellem i år, men det er svært, når logistikken skal gå op.
    Især onsdag kommer til at være dagen, der er præget af højt tempo hos os. 2 stk. gymnastikhold 25 km væk i hver sin ende af den by.
    En halv times forskydning på starttidspunkterne kan jeg fint leve med, men en forskydning på en time i sluttidspunkterne passer mig ikke, slet ikke når det sidste hold slutter kl. 21.30! Og den time kan jeg sikkert sidde og vente i bilen, for en 15 årig synes bestemt ikke, at mor skal være i hallen og kigge på.
    Der er fordele ved, at bo på landet og så er der de andre dele.......
    Jeg synes principielt ikke, at børn skal gå til 10 ting på en uge, men jeg synes det er vigtigt at opfordre dem til at bruge deres krop og at finde et fællesskab i en interesse. Der er derfor jeg lever med min taxi-identitet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja heldigvis opvejer fordelene ved land-livet klart ulemperne, men....
      Her er grænsen sat til 2 ting pr barn, men de fleste aktiviteter er jo også flere gange om ugen.
      Vi er så ikke curling-forældre, men taxi-mødre:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net