fredag den 8. maj 2015

Hvorfor nu det...

Sidste forår havde vi en krukke fuld af mørke tulipaner. Det så virkelig godt ud.

Så i efteråret plantede jeg to krukker mere til med mørke tulipaner - ganske almindelige tulipaner.

Eller det troede jeg da - for selv om bladene har samme højde springer de ud nede i bladene.


Uheldig eller dværgtulipaner???



Den lokale brugs har afholdt blomstermarked, hvilket resulterede i tre nye hortensiaer. Nu er de plantet i krukker, og så skal jeg lige finde det rigtige sted til dem.



Og så er det utroligt hvad man indimellem møder i haven...


6 kommentarer:

  1. Ja, det ser lidt underligt ud med de tulipaner. Er slet ikke have-kyndig, men måske Google har en forklaring? ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har prøvet - men desværre er Google mig ikke nådig:-)
      Men de er kønne under alle omstændigheder!

      Slet
  2. Jeg har også oplevet det en gang imellem og altid kun med tulipaner i krukker. Da jeg virkelig ikke er særlig god til at passe planter i krukker, så jeg har bare tænkt, at det nok var fordi jeg ikke havde vandet krukken nok, men måske er fænomenet slet ikke min skyld. Måske er det bare løgene eller almindeligt uheld:)

    SvarSlet
    Svar
    1. En kollega fortalte, at hun også havde været ude for det et par gange. Hun havde fået at vide af gartneren, at nogle løg bare var knap så høje første år. Så måske er der håb for næste års blomstring:-)

      Slet
  3. Jeg synes de ser skønne ud derned mellem bladene. Og så sætter jeg xtra meget pris på foto m legomand ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er med livet som indsats at bevæge sig rundt i vores have:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net