lørdag den 1. oktober 2016

Så blev det efterår...

Så kom ugen, hvor vejret slog om og blev til efterårsvejr. Sandalerne er sat væk for at gøre plads til sneakers og strømper - men hvad det er jo også 1. oktober...

Træerne har længe været klædt i efterårsfarver, og i løbet af ugen kom turen til gårdspladsen og krukkerne derude.








Jeg er blevet glad for forskellige græsser, og overvejer pt. hvordan jeg kan integrere nogle flere forskellige i haven. Jeg håber, ideerne kommer, når jeg forhåbentlig kan tilbringe efterårsferien med havesysler...



Wokken har fået nye små husløg istedet for de store, som så vældig voldsomme ud i den. De små er faktisk bare unger fra de andre potter, men de skal nok gro...




Krukken med hvid lyng venter på at komme op på træterassen, men indtil da pynter den her...


Æblekasserne er nye og købt for få uger siden. Betegnelsen æblekasser er vist vældig overdrevet, for kasserne er i så ringe stand, at jeg end ikke tør stille en krukke på dem.

Men jeg havde jo bedt manden om at købe to - og så turde han jo ikke andet, selv om han synes, de var simple...


Mindstemanden har igen i år forsøgt sig med kastanje træer. Tre styk er det blevet til - dækket af med net for erfaringerne viser, at potter med bar jord er paradis for katte...



9 kommentarer:

  1. Hvid lyng ser flot ud men jeg synes ikke rigtig jeg ser den nogle steder? Er den mon kun at få i plantecenter? Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvid lyng er køn!
      Jeg har kun set dem i plantecentrer - i supermarkeder er det ofte kun de almindelige og så de kunstig farvede, som blå, grøn og rød:-(

      Slet
  2. Ja, nu kom kulden da godt nok, men dejligt gensyn med mine elskede sneakers (:

    - K

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har absolut heller ikke noget mod sneakers, tværtimod:-)

      Slet
  3. Sikke en smuk og indbydende velkomst man får hos dig. Ét er at du har plads til at indrette og arrangere, men det kræver også sans og god smag.
    Må jeg ikke spørge, hvad du skal bruge kastanieskallerne til, siden at du gemmer dem? Og held og lykke med sønnikes kastanietræer! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og hov, jeg glemte at sige, at jeg er vild med de græsser... absolut vild :-)

      Slet
    2. Tak, Bella!
      Ja græsserne er skønne, og tiden vil vise, om det lykkedes endnu en gang for mindstemanden at få små træer ud af det:-)
      Det var faktisk mindstemanden, der synes, at det var synd bare at smide kastanieskalllerne væk - så derfor ligger de i kurven. De skal ikke bruges til noget:-)

      Slet
    3. Selv tak! :-)
      Skallerne er ret dekorative, så jeg kan godt forstå, at han foreslog at I gemmer dem :-)
      Du kan evt. tage nogle fra og tørre, og spraymale dem med f.eks. Guldmaling og lade dem indgå i juledekorationer.

      Slet
    4. Det skal jeg da prøve - havde slet ikke tænkt i den retning-:)
      Nu gør jeg ikke så meget i juledekorationer, men måske til noget andet pynten til jul - nu henter jeg dem i hvert ind til tørring!
      Tak for ideen-:) -:)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net