tirsdag den 28. januar 2020

Have ideer/projekt...

Vi har et stykke græsplæne med ikke mindre end 19 frugttræer i, som vi ikke er helt tilfreds med.

Det skyldes bl.a. det ligger mellem udestue og køkkenhaven og med tiden vil frugttræerne tage udsigten ned over haven. Dertil kommer, at manden synes, at det er besværligt at slå græs, så det bliver pænt.


Samtidig har ungerne igen bragt et shelter i haven i spil igen...



Og skal der være et shelter i haven, skal det være ind under træerne (mod vest) - her hvor bord bænkesættet står. I så fald skal grusområdet udvides, så der også bliver plads til bålområde...



I første omgang skal frugttræerne flyttes, og det har vi spurgt planteskolen til råds om. Og det skal gøres snarest.

Derudover skal vi (jeg) have besluttet, hvad så...

Jeg er egentlig mest for at nedlægge græsplænen helt og få nogle staudebede (med flis i bunden), men vi har også en masse lavendler, som kræver flytning fra deres nuværende sted, så måske lavendelhæk skal indgå i planerne.

Så lige nu er det tænke, tænke, tænke...



3 kommentarer:

  1. Spændende planer og muligheder ... det glæder jeg mig til at se, hvad I finder på. Ha' en skøn dag, Susanne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder jeg mig også til. Der er lidt for mange meninger lige pt:-)
      God weekend - lige om lidt!

      Slet
  2. Hej, det lyder rigtig spændende! Jeg ville glæde mig over hvis der kommer et indlæg med beskrivelser af hvordan i flyttede træerne i sidste ende og hvilke fordele og ulemper metoden bringer med sig.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net