onsdag den 10. juni 2015

Køkkenhaven lige nu...

Der sker meget i køkkenhaven lige - selv om vi var lidt sent ude med såningen/plantningen.

Stikkelsbærrene trives, og der er allerede mange på. Men det tager vist lidt tid, inden de bliver blå...




Der er blomster på aronia buskene. Spændende at se hvad det bliver til...


Der er blomster i både de nyanlagte og gamle jordbærbed...



Der er gang i kålene: spidskål, grønkål, rødkål og hvidkål. Og jeg har lige bestilt insektnet, så vi forhåbentlig selv får glæde af kålene i år.





Bønnerne titter op...


Kartoflerne trænger til hypning...


Brombærene har fået godt fat i rivenettet...


Solbærrene bærer rigtig mange og store klasser af solbær...


Der er masser af blåbær på vej...


Nygravede bede er desværre ikke altid et lækkert tegn. Her har kattene sørget for gødning til de nye jordbærplanter....


4 kommentarer:

  1. De katte altså... Jeg har nået at stoppe vores et par gange i køkkenhaven. I dagene efter begyndte den så at tisse inde, på toiletgulvet og lige foran døren på gulvtæppet, hvor min mand har fanget hende 2 gange på fersk gerning. Øv, det er bare så svært, at komme af med lugten igen.

    Kh.
    Anne-Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi lader kattene være i køkkenhaven - det sker alligevel så sjældent. Til gengæld gør de det aldrig indenfor. De siger højlydt til, når de skal ud - og hopper op i vindueskarmene, så snart de er klar til at komme ind igen:-)
      KH Susanne

      Slet
  2. Sætter du ikke net over dine jordbær? Synes det er svært at holde fuglene væk (fra min mormors). Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det har vi aldrig brugt. Vi døjer heldigvis ikke med fugle-rov - der ryger maks. et par stykker pr sæson.
      Her har vi større problemer med at holde de to-benene af bedene:-)
      KH Susanne

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net