søndag den 1. november 2015

Første forberedelse - i god tid...

Jeg har endelig fået plantet tulipaner i zinkspande. Håbet er at de står i blomst, når vi skal have konfirmation til foråret.

Hvide tulipaner som forhåbentlig kommer til at stå godt til den røde løber, som de samtidig skal holde på plads.

Efter konfirmandens ønske er der fire røde tulipaner i midten. Spændende at se om de alle kommer op og går i blomst samtidig.

Nu er spørgsmålet bare - hvordan får jeg dem i blomst til midten af april. Sidste år var de gamle krukker først i blomst sidst i april.

Kan jeg gøre noget i foråret for at "tvinge" dem i gang tidligere????



Og nej - hønsenettet høre ikke med til dekorationen. Det er udelukkende for at holde eventuelle nysgerrige katte fra at grave i spandene!



4 kommentarer:

  1. Hold da op du er flittig - og langt mere på forkant end jeg nogensinde bliver. Respekt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, men det var kun første flueben på en meget, meget lang liste til konfirmationen.
      Men så er starten da gået-:)

      Slet
  2. Åh, det minder mig om at jeg også burde tage mig sammen til den slags! Det er simpelthen så dejligt når foråret kommer at man havde overskuddet 6 måneder tidligere! Det kan ikke blive andet end smukt med alle de hvide tulipaner! Måske kan du stille dem ind i garagen (hvis du har sådan en) når foråret nærmer sig for at skynde processen lidt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg håber det bliver godt!
      Jeg regner med at sætte dem ind garagen, måske fyrrummet, inden frosten kommer. Så jeg håber, at du har ret, og at det giver pote-:)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net