onsdag den 27. september 2017

Have eller køkkenhave...

Ja det er vel egentlig ikke et eller - eller hvad?





Der er vist ingen tvivl om, at for mig (og min familie) er en have først og fremmest lig med en køkkenhave. 

Det betyder jo ikke, at resten af haven ikke interesserer mig, men kræfterne bliver lagt i køkkenhaven.







Samtidig så elsker jeg at "shoppe" rundt i bloguniverset og på instagram for at finde ny inspiration og få nye ideer til dyrkning og planter.

Og så er det, jeg studser lidt. For der findes rigtig mange havebloggere, men det er kun de færreste, der har en køkkenhave. Eller i hvert fald viser køkkenhaven frem.







Er det et enten eller?

Kan man ikke begge dele?

Er det prioritering af interesserer eller er det tiden, der sætter begrænsninger?







Da vi overtog gården for knap 10 år siden, nedlagde vi flere staudebede, som var misligholdte og fulde af senegræs og formentlig også skvalderkål. Enkelte stauder blev reddet og blev overtaget af vore mødre, mens resten røg på møddingen.

Så blev køkkenhaven etableret, og den fungerer rigtig godt. Nu er ungerne er blevet ældre og selvhjulpne og kan og vil gerne give en hånd med i haven.

Og jeg er begyndt at savne blomster i haven. Ikke mange - bare lidt.

Men vi kommer aldrig til at have staudebede på niveau med græsplænen. Det er jeg ikke i stand til at holde, og så bliver det bare til ærgelse og stress.

Men højbede - det kan jeg. Så nu vil jeg etablere staudebede i højbede.

Det kan man da godt, kan man ikke.....?








Flere stauder på vej, så det ikke bare er krukker og roser...

2 kommentarer:

  1. I har virkelig en dejlig have. Så jeg håber den kan bringe endnu mere glæde med nogle blomster :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Birgitte:-)
      Det skal i hvert fald prøves - ellers planter vi bare frugtbuske i højbedene, hvis det ikke går!

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net